درمان جوش صورت با زالو

زالو برای جوش صورت و درمان آکنه

زالو یکی از نرم‌تنانی است که هنوز بعد از گذشت هزاران سال به‌عنوان یک روش درمانی از آن استفاده می‌شود. افرادی که علاقمند به درمان‌های طب‌سنتی هستند، حتما می‌دانند که استفاده از زالو برای جوش صورت و درمان انواع بیماری‌های پوستی، بسیار رایج است.

 خواص اعجاب‌انگیز زالو برای انواع بیماری‌ها باعث شده  که نهادهای درمانی در بعضی کشورها به این مسئله ورود کنند و مکان‌هایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات یا ارائه خدمات زالودرمانی به بیماران خود ارائه کنند.

  • انگلیس
  • هلند
  • ترکیه
  • هند
  • و آلمان

از جمله کشورهایی هستند که اقدام به تاسیس چنین مراکزی کرده‌اند.

 

زالودرمانی یا هیدروتراپی امروزه یکی از شاخه‌های مهم طب سنتی است و محققان زیادی نیز روی گسترش این نوع درمان به شکل علمی کار می‌کنند.  خواص زالو برای پوست باعث شده است که پزشکان و محققان حوزه پوست نیز اهمیت این نوع درمان را درک کنند و برای ترمیم و یا جلوگیری از بسیاری از مشکلات پوستی، به بیماران خود زالودرمانی را توصیه کنند. موادی که در بزاق زالو وجود دارد، باعث می‌شود که پوست شاداب، شفاف، صاف و عاری از هر گونه جوش و آکنه شود. افراد زیادی که جوش‌های پوستی دارند و درمان‌های زیادی انجام داده‌اند ولی نتیجه مناسبی نگرفته‌اند. آن‌ها می‌توانند با زالو مشکل خود را حل کنند. این روش درمان بسیار کم هزینه و کم خطر است و از عوارض ناشی از داروهای شیمیایی نیز جلوگیری می‌کند. 

شناخت انواع زالو 

زالو درمانی جوش در تهران

پس از آنکه استفاده از زالو برای جوش صورت را مورد بررسی قرار بدهیم، باید با خود زالو آشنا شویم. زالو یکی از نرم‌تنانی است که بسیار کم‌تحرک، کوچک است و معمولا در جاهایی که آب راکد با دمای پایین وجود دارد، یافت می‌شود. اندازه آن بین 5 تا 30 سانتی متر است و معمولا به رنگ‌های سبز، سیاه، زیتونی و قهوه‌ای وجود دارد. زالو به طور سنتی در اروپا و غرب و جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود.

امروزه در کشورهایی مانند:

  • هند
  • مالزی
  •  افغانستان

بیشترین نوع زالو یافت می‌شود و از این زالو‌ها با نام زالوی شرقی یاد می‌کنند. قدمت استفاده از زالو برای درمان بسیار زیاد است.

نزدیک به سه هزار سال پیش در تمدن مصر از این موجود برای درمان انواع مشکلات قلبی و مغزی استفاده کرده‌اند. در ایران و سایر تمدن‌های خاورمیانه نیز که توجه جدی به طب داشته‌اند، منابع مهمی در مورد زالودرمانی یافت می‌شود.

جرجانی یکی از دانشمندان ایرانی است که در مورد زالو منابعی علمی تولید کرده است. در منابع هندی نیز اطلاعات مهمی درمورد استفاده از زالو برای جوش و بیماری‌های صورت و بدن ذکر شده است. زالوها انواع مختلفی دارند و همه آن‌ها برای درمان مناسب نیستند. برخی از آن‌ها حتی خطرناک نیز هستند و استفاده از آن‌ها باعث خطراتی مثل مرگ خواهد شد.

Leech therapy (8)

زالوهایی که در درمان به کار می‌روند، بیشتر به رنگ: سبز تیره یا مشکی هستند و باید پیش از مصرف، مورد آزمایش قرار بگیرند.

عمل مکیدن خون توسط زالو نوعی تغذیه برای او محسوب می‌شود. اینکار از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، خون را تصفیه می‌کند و سرعت جریان خون در بدن را بالاتر می‌برد. افزایش این سرعت باعث جلوگیری از بیماری‌هایی مانند ایست قلبی می‌شود. بزاق دهان زالو بیشتر از 60 نوع پروتئین دارد که هر کدام از آن‌ها برای بخش خاصی از بدن مفید هستند.

استفاده از زالو برای جوش

هیرودین یکی از ماده‌های مهمی است که در بزاق دهان زالو یافت می‌شود و به همین دلیل است که این نوع درمان را به هیرودوتراپی می‌شناسند. این ماده از بسیاری ماده‌های شیمیایی ساخته شده در آزمایشگاه‌های درمانی، خاصیت تصفیه‌کنندگی بهتری دارد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان، استفاده از زالو را به بیماران خود توصیه می‌کنند و آن‌ها از استفاده از دارو را منع می‌کنند. جوش ارتباط مستقیمی با مشکلات خون دارد. به همین دلیل تزریق پروتئین‌های مختلف بزاق دهان زالو و هیرودین به بدن، تاثیرات مثبتی روی پوست خواهد گذاشت.

زالو انداختن صورت در تهران

بسیاری از افرادی از جوش‌ها و آکنه‌های مختلف روی صورت خود رنج می‌برند و دوره درمانی بلندمدتی برای درمان جوش را بدون دیدن نتیجه محسوس طی می‌کنند، با زالو به راحتی درمان شده‌اند. جوش‌ها، نوعی اختلال هستند که روی پوست ایجاد می‌شوند. جوش معمولا به شکل یک نقطه قرمز روی پوست ظاهر می‌شود و سپس به تدریج سفت و پررنگ‌تر می‌شود. کمی بعد نیز در ناحیه جوش، مایعی که به آن چرک می‌گویند، به وضوح دیده می‌شود که مخلوطی از سلول‌های سفید خونی، باکتری‌های مرده و پروتئین است.

در روش استفاده از زالو برای جوش زالوها مستقیما روی این جوش‌ها قرار می‌گیرند. سپس از این چرک تغذیه می‌کنند و خون‌های جمع‌شده اطراف جوش را می‌مکند. با انجام این عمل، هم جوش‌ها از بین می‌روند و هم خون تصفیه می‌شود. درمان جوش‌های چرکین تنها مزیت استفاده از این روش درمانی نیست. با استفاده از زالو می‌توان بیماری‌هایی مثل اگزما یا قارچ را نیز درمان کرد. طیف وسیع بیماری‌هایی که با زالو قابل بهبود هستند، باعث شده که این روش جای درمان‌های گران‌قیمت را در کشورهای جنوب شرق آسیا بگیرد و مراکز زیادی برای استفاده از این روش تاسیس شود.

مزایای استفاده از زالو برای جوش و پوست

زالو انداختن صورت

پوست بالایی‌ترین لایه‌ای است که از بافت بدن مراقبت می‌کند.

سه لایه دیگر نیز وجود دارند که به آن‌ها:

  • اپیدرمیس
  • درمیس
  • و هیپودرمیس

گفته می‌شود و مخلوطی از:

  • سلول‌ها
  • غدد عرق
  • مویرگ‌ها
  • و فولیکول‌های مو

هستند.

درمان جوش های چرکی و عفونی با زالو - زیبایی صورت با زالو درمانی - لیست کلینیک ها در تهران

بیشتر مشکلات پوستی در دو لایه بالایی پوست ایجاد می‌شوند که همان درمیس و اپیدرمیس هستند.  بیماری‌های خطرناک پوستی ریشه در لایه پایینی پوست دارند. کاری که زالو انجام می‌دهد، تقویت افزایش گردش خون است که مستقیما با لایه زیرین در تماس است. بهبود گردش خون و وجود خون سالم با میزان مناسبی از اکسیژن باعث می‌شود که علاوه بر این که  لایه زیرین دچار عفونت‌های بیشتری نشود، به لایه‌های بالایی نیز کمک می‌کند که به خوبی خود را ترمیم کنند و بافت مرده پوست از بدن جدا شوند.

پیوند پوست یکی از بیماری‌هایی است که زالو نقش فراوانی در آن دارد. پس از این که بافت پوست پیوند گرفت، سرعت جریان خون بعد از عمل کم است. به همین دلیل پزشکان با استفاده از زالو سعی می‌کنند که جریان خون را افزایش دهند تا بتوانند روند بهبود پوست را بهتر کنند. خونریزی و عفونت که از عوارض معمول این نوع پیوند هستند، که با استفاده از زالو قابل درمان هستند. علاوه بر موارد گفته شده، از زالو برای رفع مشکلات مربوط به جراحی‌های زیبایی نیز استفاده می‌شود. افراد زیادی که علاقمند به انجام جراحی‌هایی مانند جراحی بینی، گونه، زاویه‌دهی به صورت و غیره هستند، دچار مشکلاتی مانند جمع شدن خون یا لخته می‌شوند که ممکن است خطرات فراوانی را به دنبال داشته باشد. استفاده از زالو برای حل این مشکلات لخته خون یکی دیگر از مزایایی هست که زالو دارد.

عوارض استفاده از زالو

 

زالو یکی از موجوداتی است که در طبیعت و گاها محیط آلوده زندگی می‌کند.  بنابراین ممکن است حاوی باکتری باشد. استفاده از زالو برای درمان بدون قرار دادن آن در آب تمیز برای مدتی طولانی، کاری خطرناک است و علاوه بر ایجاد بیماری‌های خونی خطرناک ممکن است که منجر به مرگ شخص استفاده کننده نیز بشود. پس به هیچ عنوان نباید از هر زالویی برای درمان استفاده کرد و حتما باید از آن دسته از زالوها که مناسب این امر هستند، استفاده کرد. یکی از عوارض استفاده از زالو خونریزی است که در اکثر بیماران دیده می‌شود. بهتر است که پس از استفاده از زالو برای جوش اجازه داد که خونریزی احتمالی انجام شود و خون‌ریزی به شکل طبیعی بند بیاید.

زالو در مانی جوش در تهران

در صورت مواجهه با چنین مشکلی بهتر است که آرامش خود را حفظ کرد چرا که با گذر زمان حل می‌شود.

استفاده از زالو برای افرادی که مشکل انعقاد خون دارند، نامناسب است. همچنین بانوانی که در زمان قاعدگی هستند نیز بهتر است که از این روش استفاده نکنند. یکی دیگر از افرادی که بهتر است از این روش درمانی استفاده نکنند، افرادی هستند که سابقه بیماری‌های خونی مانند سرطان را داشته‌اند. در برخی افراد نیز حساسیت‌های خاصی به بزاق زالو دیده می‌شود  و به شکل قرمزی پوست یا التهاب شدید می‌شود.

البته قرمزی پوست یکی از عوارضی است که معمولا در اکثر بیماران دیده می‌شود و راه‌حل آن فقط گذر زمان است. ایجاد زخم نیز ممکن است در برخی موارد استفاده از زالو دیده شود که این مورد نیز در صورتی که زیر نظر یک پزشک یا متخصص مجرب انجام شود، هرگز رخ نخواهد داد و در صورت رخ دادن، جای زخم به سادگی بهبود می‌یابد.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به زالو انداختیم و دیدیم که درمان جوش با زالو چقدر می‌تواند مفید باشد. استفاده از زالو چندین دهه است که بین مردم محبوب شده و برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند:

بیماری‌های پوستی، چشم، گوش، اختلالات قلبی و عروق، مشکل در گردش خون، لخته‌های خونی، دردهای عضلانی و بیماری‌های مربوط به مغز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همین مسئله باعث شده که استفاده از این روش درمانی از دوران باستان تا به امروز توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار بگیرد و برخی از افراد، به زالو، لقب جراح طبیعت را بدهند!

 

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باش

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست