زالو درمانی قلب در سلامت قلب و بهبود گرفتگی عروق چه تاثیری دارد

روش‌های درمانی، تشخیص و تجویز در بیماران بسیار متفاوت است. در مورد خواص زالو درمانی (Leech therapy) هم مطالب بسیاری گفته شده است یکی از روش های موثر در بیماری های قلبی به اعتقاد پزشکان طب سنتی زالو درمانی است زالودرمانی قلب در کنترل و بهبود بیماری‌های قلبی بسیار موثر است. در این مطلب از کلینیک طب سنتی دکتر سریتا شما را با خواص زالو درمانی قلب آشنا می نماییم.

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا تمامی خدمات یداوی از جمله زالو درمانی توسط و تحت نظر متخصص طب سنتی انجام می شود.

 

تعداد جلسات زالو درمانی قلب

نوع درمان‌های بیماری‌های قلبی را میزان و محل گرفتگی تعیین می کند. تعداد زالو و جلسات زالو درمانی بر اساس همین فاکتور مشخص می شود. لازم به ذکر است که با افزایش تعداد گرفتگی‌ها، درمان نیز سخت‌تر خواهد بود. از این رو تعداد جلسات زالو درمانی نیز افزایش خواهد یافت.

زالو درمانی قلب در طب سنتی

می توان گفت بسیاری از بیماران قلبی علاوه بر دریافت کمک‌های پزشکی نوین، می توانند از زالو درمانی (در صورت تشخیص متخصص طب سنتی ) برای بهبود شرایط قلبی خود استفاده کنند.

خواص زالو درمانی قلب

خواص زالو درمانی به دلیل وجود آنزیم‌های موجود در بزاق این جانور می باشد. در این مطلب آنزیم های زالو را مورد بررسی قرار می دهیم. باید بدانید که تنها برخی از زالوها دارای خاصیت درمانی هستند و از هر زالویی نمی توان استفاده نمود. از سوی دیگر انجام زالو درمانی را به متخصصان طب سنتی و افراد مهارت دیده واگذار نموده و از انجام این عمل در منزل به شدت خودداری نمائید.

زالوی مورد استفاده در زالو درمانی قلب

از خواص زالو درمانی در درمان بیماری‌های قلبی نمی توان غافل شد و این به دلیل آنزیم‌های موجود در بزاق زالو است. اما باید بدانید که تنها گونه‌ای خاص از زالو در درمان بیماری‌ها موثر هستند. زالوی مناسب در زالو درمانی قلب و دیگر اعضای بدن از خانواده هیرودو هستند. در بزاق این زالوها بیش از 100 آنزیم مفید وجو دارد که در قسمت بعدی به شرح آن می پردازیم.

زالو درمانی قلب

آنزیم هیرودین

این ماده دارای خاصیت بی‌حس کنندگی و رقیق کننده خون است پس از آنکه زالو در منطقه مورد نظر قرار داده می شود، پس از چند دقیق آن را بی‌حس می کند و بیمار دیگر سوزش و درد ناشی از گزش را حس نمی کند. این ماده نیز بیمار را قادر می سازد تا انعقاد خون را به تاخیر بیندازد و مواد آلوده موجود در خون از بدن خارج شود.

در مقایسه با دیگر رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین و هپارین، هیرودین نیز از قدرت بیشتری برخوردار است. بر اساس یافته‌های دانشمندان هیرودین در مقایسه با هپارین :

  • به کوفاکتور نیاز ندارد
  • به صورت مستقیم، ترومبین را مهار می کند
  • فاقد مسمومیت است
  • بی حسی موضعی ایجاد می کند

آنزیم بدلین

این آنزیم دارای خاصیت ضد تورمی است. در افرادی که مبتلا به بیماری‌های تورمی عضلانی، مفاصل، تورم مغز و… هستند، این آنزیم به دلیل خاصیت ضد التهابی می تواند از گسترش بیماری جلوگیری و آن را کنترل کند یا بهبود دهد.

آنزیم دستابیلاز

این آنزیم می‌تواند عروق را از پلاکت و گرفتگی‌ها پاکسازی کند. لخته‌های خونی ایجاد شده در رگ‌ها می‌تواند توسط آنزیم دستابیلاز از بین رود. در افرادی که از عوارض ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی رنج می‌برند این روش درمانی می‌تواند این علائم را بسیار کاهش دهد.

باز کننده عروق از پلاکت و گرفتگی

ضدتجمع پلاکت و گرفتگی است. در پاکسازی محل‌های جمع شدن پلاکت و گرفتگی خیلی قوی عمل می‌کند. منجر به حل شدن لخته‌های خونی تشکیل شده در عروق و اعصاب می‌شود و یکی از بهترین درمان‌ها برای سکته‌های مغزی و قلبی و فلج‌های ناشی از آنها‌‌ست. در علم نوین پزشکی این آنزیم به صورت مجزا تولید و در درمان عوارض ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی به کار می‌رود. این آنزیم به دلیل وجود اثرات فیبرینولیزی و هیدورلیزکنندگی قادر به حل کردن لخته‌های خونی می‌باشد. لازم به ذکر است این روش درمانی توسط دانشمند روسی نیکونوف ابداع گردید و در کشور‌های مختلف به عنوان یک روش درمانی به کار می‌رود.

آنزیم دوقلوی لیپاز و استراز

این آنزیم‌ها را می‌توان به عنوان زداینده چربی‌های زاید در نظر گرفت. آنزیم‌های‌ لیپاز و استراز در گروه لیپولیتیک فاکتورها طبقه بندی می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود چربی‌ها از طریق خون، ادرار و مدفوع دفع شوند. چنانچه پس از انجام زالو درمانی از این افراد به طور مجدد آزمایش خون گرفته شود ، تری گلیسیرید، کلسترول و دیگر فاکتور‌های چربی کاهش یافته است. لازم به ذکر است که زالو درمانی باید توسط متخصص طب سنتی انجام شود و تغییرات موجود در بدن به صورت بالینی توسط پزشک چک شود.

آنزیم هیالورونیداز

این آنزیم می‌تواند آنزیم‌های دیگر در بدن را حمل کند. آنزیم هیالورونیداز قادر به حل کردن مواد بافتی موجود در بدن است و می‌تواند بزاق زالو را در قسمت‌های مختلف بدن حل کند. با این کار، بزاق زالو در تمام بدن پخش و اثرات درمانی زالو در کل بدن اعمال می گردد. در برخی موارد پس از انجام زالو درمانی بر روی پا سنگ کلیه نیز دفع می‌شود. این تغییر به دلیل وجود همین آنزیم می‌باشد.

آنزیم آنتی الاستاز

آنزیم آنتی الاستاز را می‌توان به عنوان نوعی آنزیم ضد آلرژی و حساسیت در نظر گرفت. در زمان زالو درمانی آلاستین جلدی در پوست کاهش می‌یابد و در درمان تحریکات و آلرژی‌های پوستی بسیار موثر است.

آنزیم اورگلاز

همانطور که در دیگر مقالات سریتا ذکر شد، تسکین درد‌ها از دیگر خواص زالودرمانی می‌باشد. اوگلاز آنزیمی است که در درمان درد موثر واقع می شود و بیماری آرتروز را بهبود می‌دهد. افرادی که از بیماری آرتروز رنج می‌برند و درد‌های طاقت فرسا را تحمل می‌کنند با جلسات زالودرمانی بهبود می‌یابند.

آنزیم آپیراز

اگر در خون تجمع پلاک وجود دارد یا دارای آلودگی خونی هستید، آنزیم آپیراز می تواند با روان کردن خون، بدن را پاکسازی کند.

زالو درمانی قلب توسط متخصص طب سنتی

زالو درمانی را نمی‌توان به صورت خود سرانه و در شرایط غیر پزشکی انجام داد. این متن تنها بیانگوی خواص زالو درمانی است و نمی‌تواند به عنوان توصیه‌های پزشکی در نظر گرفته شود. بنابراین پیش از انجام زالو درمانی با پزشک متخصص خود مشورت و اگر تحت نظر نیستید توسط متخصص طب سنتی ویزیت شوید.

زالو درمانی قلب در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا همه روزه می توانید از خدمات طب سنتی  به صورت حضوری و ویزیت آنلاین طب سنتی بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره حضوری و آنلاین با شماره 02188174700 تماس حاصل نمائید.

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید. کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست