زالو درمانی برای سیاتیک

زالودرمانی برای سیاتیک تا چه میزان مفید است؟

زالودرمانی برای سیاتیک از مواردی است که جر خواص زالو درمانی گفته می شود بنابراین پرداختن به این موضوع به صورت مجزا بسیار حائز اهمیت است. تشخیص “سیاتیک” به معنای وجود التهاب در عصب سیاتیک است. کار عصب سیاتیک فراهم کردن اطلاعات مربوط به حرکات پا و فرستادن اطلاعات مربوط به احساسات، به مغز است. اندازه عصب سیاتیک به نسبت بزرگ است و در واقع بزرگترین عصب محیطی بدن است.

عصب سیاتیک از قسمت‌های تحتانی ستون فقرات تشکیل می‌شود و از ریشه‌های عصبی کمر و ساکرال ستون فقرات ساخته شده است. این عصب از قسمت تحتانی نخاع (ناحیه کمری) خارج می‌شود، از پشت مفصل ران عبور می‌کند و از قسمت پشت ران پایین می‌رود.

کارکرد عصب سیاتیک چیست؟

عصب سیاتیک مثل اکثر اعصاب دیگر، دو عملکرد اساسی دارد: اول، سیگنال‌هایی را از مغز به عضلات شما می‌فرستد. دوم، اطلاعات حسی را از پاها جمع می‌کند و آن‌را به مغز منتقل می‌کند. شرایطی مانند سیاتیک که روی عصب تاثیر می‌گذارند، در عملکرد طبیعی تغییر ایجاد می‌کند. این حالت معمولاً به صورت احساس ضعف در عضلات پا، درد در پاها و ران پاها یا هر دو ظاهر می‌شود.

دلایل بروز سیاتیک چیست؟

شایع ترین علت بروز سیاتیک دیسک نخاعی فتق است.هنگامی این اتفاق می‌افتد که لایه نرمال بین مهره ستون فقرات دچار پارگی می‌شود. این باعث می‌شود دیسک به مناطقی که معمولاً توسط این اعصاب اشغال شده است، فشار وارد کند. در نتیجه این فشار، افراد علائم درد، ضعف و بی حسی را تجربه می‌کنند. سایر شرایط مانند تنگی مجرای نخاعی، اسپوندیلولیستزیس یا سندرم پیری فیسیس نیز می‌توانند با تحریک عصب باعث ایجاد علائم سیاتیک شوند.

علایم و نشانه های سیاتیک چیست؟

همانطور که گفته شد، سیاتیک می‌تواند باعث ایجاد ناهنجاری‌های حسی و عضلانی در پاها و ران‌ها شود. علائم شایع سیاتیک شامل موارد زیر است: احساس گرفتگی در ران، دردهای تیر کشنده از باسن تا پایین پا، احساس سوزن سوزن شدن یا خواب رفتگی در پاها و ران ها، احساس سوزش در ران علاوه بر این، بیماران مبتلا به سیاتیک ممکن است با حرکاتی مانند چمباتمه زدن و یا سرفه کردن باعث وخیم‌تر شدن علائم خود شوند. این اعمال می‌توانند فشار اطراف عصب را افزایش داده و علائم سیاتیک را شدیدتر کنند.

چه کسی مستعد ابتلا به سیاتیک است؟

سیاتیک بر هر کسی تأثیر می‌گذارد، اما در افراد جوان بسیار نادر است. به طور معمول در افراد 30 تا 50 ساله خطر ابتلا به سیاتیک وجود دارد. غالباً یک شروع  ناگهانی وجود دارد که می تواند ناشی از فشار بیش از حد یا آسیب دیدگی کمر باشد.

برای سیاتیک چه کاری باید انجام دهیم؟

از همه مهم‌تر، باید بدانید که سیاتیک علت علائم شماست یا خیر. اگر به پزشکتان مراجعه کنید می‌تواند پرونده شما را بررسی کند و با یک معاینه فیزیکی، چندین عملکرد خاص عصب را آزمایش کند. چندین بیماری دیگر نیز ممکن است باعث درد لگن و ران شوند و باید در نظر گرفته شوند. تعیین علت اصلی علائم ناشی از درد قبل از شروع درمان سیاتیک بسیار مهم است. آزمایش های دیگر، از جمله اشعه X یا MRI می‌توانند مفید باشند اما ضروری نیستند.بنابراین زالودرمانی برای سیاتیک از سوی پزشکان متخصص طب سنتی توصیه می شود که در ادامه به معرفی این روش درمانی می پردازیم.

زالودرمانی برای سیاتیک

زالودرمانی برای سیاتیک مفید است چون آنزیم‌های موجود در بزاق زالو، به کاهش درد، التهاب و حل لخته‌های خون کمک می‌کند. آنزیم‌های موجود در عروق بزاق زالو رقیق شده و با سایر آنزیم‌ها برای شستشوی سموم و افزایش گردش خون سالم عمل می‌کند. این موضوع برای تسریع روند بهبود بیماری مفید است. بزاق زالو همچنین حاوی آنزیم‌های ضد باکتریایی است که به جلوگیری و از بین بردن تولید باکتری‌ها کمک می کنند. زالودرمانی، التهاب، تورم و درد ناحیه آسیب دیده را کاهش می‌دهد و منجر به تسریع عملکرد طبیعی می‌شود. در طول درمان، زالوها آنزیم بی‌حسی تزریق می‌کنند که باعث تسکین درد می‌شود و همچنین آنزیمی ضد باکتریایی ترشح می‌کنند که باکتری‌های موجود را از بین می‌برد و مانع از ایجاد عفونت بیشتر در محل می‌شود، همه اینها با هم کار می‌کنند تا روند درمانی سیاتیک را تسریع کنند. مدت زمان زالو درمانی به میزان شدت این بیماری بستگی دارد. به همین ترتیب، تعداد جلسات و تعداد زالو مورد استفاده در درمان سیاتیک هر فرد نیز متفاوت است.

 

منبع: Leeches.uk

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست