ماساژ برای گرفتگی عضلات راهنمایی کاربردی

یک دونده ممکن است در یک نقطه و دیگری در نقاط دیگر درجات مختلفی از اسپاسم عضلانی یا گرفتگی را تجربه کند. اسپاسم‌ها در زمان وقوع دردناک و غیر قابل کنترل هستند. بعضی اوقات می‌توانند نفس شما را بند بیاورند. درمان‌هایی که با دست روی بافت نرم عضلات پیاده می‌شوند یک تکنیک موثر برای تسکین اسپاسم و درد ناشی از آن است. به این روش، تکنیک ماساژ برای گرفتگی عضلات و درمان آن گفته می‌شود.

تعریف اسپاسم و گرفتگی عضلات

اسپاسم انقباض غیر ارادی عضلات است. دو نوع اسپاسم وجود دارد. اسپاسم کلونیک و تونیک. اسپاسم کلونیک با دوره‌های متناوب آرامش و انقباض تعریف می‌شود و اسپاسم تونیک دوره‌های انقباض طولانی مدت است. گرفتگی عضلات اسپاسم‌های قوی و دردناکی هستند که معمولاً کوتاه مدت هستند.

ماساژ برای گرفتگی عضلات
اسپاسم کلونیک با دوره‌های متناوب آرامش و انقباض تعریف می‌شود و اسپاسم تونیک دوره‌های انقباض طولانی مدت است.

دلایل گرفتگی عضلات

علل زیادی وجود دارد که افراد دچار اسپاسم عضلانی می‌شوند. چهار علت شایع عبارتند از کمبودهای تغذیه ای، ایسکمی، گرفتگی‌های عضلانی مرتبط با ورزش و بستن آتل.

برای جلوگیری از اسپاسم یا کاهش آنها، مهم است که دقیقاً بدانید چه عاملی باعث اسپاسم شده است. پس از شناخت علت، می‌توان روش درمانی مناسب را اجرا کرد که یکی از این درمان‌ها، دریافت ماساژ برای گرفتگی عضلات است.

کمبودهای تغذیه‌ای

کمبود موادی مانند منیزیم و کلسیم می‌تواند باعث شود افراد، مستعد گرفتگی عضلات، به خصوص در پاها باشند. این درد با بهبود وضعیت تغذیه‌ای و دریافت ماساژ برای گرفتگی عضلات بهبود می‌یابد.

ماساژ برای گرفتگی عضلات
کمبود موادی مانند منیزیم و کلسیم می‌تواند باعث شود افراد، مستعد گرفتگی عضلات، به خصوص در پاها باشند.

ایسکمی

ایسکمی زمانی اتفاق می‌افتد که یک عضله به طور ناگهانی یا تدریجی از اکسیژن محروم می‌شود و این موضوع ناشی از هر عاملی است که جریان خون‌رسانی را دچار مشکل می‌کند. بیایید اسپاسم گاستروکنمیوس یا عضله ساق پا را بررسی کنیم. عضله گاستروکنمیوس سفت شده می‌تواند جریان خون را در ساق پا محدود کرده و باعث شود عضلات ساق پا سخت‌تر کار کنند و بیشتر از محیط بی‌هوازی (بدون اکسیژن) استفاده کنند. یک محیط بی هوازی باعث می‌شود فرآورده و تکه‌های اسید لاکتیک در گاستروکنمیوس و احتمالاً عضلات اطراف آن جمع شوند. به عنوان یک واکنش، گاستروکنمیوس حتی سفت‌تر، پرکارتر و دردناک‌تر می‌شود. از آنجا که گاستروکنمیوس به طور 100 درصد کار نمی‌کند، ممکن است اسپاسم اتفاق بیافتد. تا زمانی که شکلی از مداخله درمانی اعمال شود، چرخه اسپاسم و درد ادامه خواهد داشت.درمان ماساژ برای گرفتگی عضلات بسیار موثر است زیرا ماساژ می‌تواند ماهیچه‌های سفت را که باعث انقباض می‌شوند شل کرده و جریان مناسب اکسیژن و مواد مغذی را به عضله بازگرداند.

گرفتگی عضلانی مرتبط با ورزش

در انتهای یک تمرین شدید اتفاق می‌افتد. کم آبی، گرما و عدم تعادل الکترولیت‌ها همگی می‌توانند دلیل این مشکل باشند. گرفتگی‌های ناشی از ورزش را می‌توان با هیدراتاسیون مناسب، گرم کردن و خنک کردن بدن پس از تمرینات شدید کاهش داد یا حتی از آن پیشگیری کرد.ماساژ برای گرفتگی عضلات و باز شدن گره‌های عضلانی دردناک تأثیر به سزایی دارد.

آتل بندی

به عنوان یک روش محافظتی پس از آسیب به یک منطقه خاص انجام می‌شود. تحمل سختی آن به عنوان یک محافظ ایمن باعث جلوگیری از آسیب بیشتر می‌شود. ماساژ در این شرایط توصیه نمی‌شود. هنگامی که آتل برداشته شد، ماساژ برای گرفتگی عضلات و افزایش گردش خون و اکسیژن در ناحیه آسیب دیده بسیار موثر است.

ماساژ برای گرفتگی عضلات
هنگامی که آتل برداشته شد، ماساژ برای گرفتگی عضلات و افزایش گردش خون و اکسیژن در ناحیه آسیب دیده بسیار موثر است.

چرا ماساژ برای گرفتگی عضلات انقدر موثر است؟

تا زمانی که ریشه که یک اسپاسم فعال در بدن وجود دارد، ماساژ ممکن است به عضله آسیب برساند. در عوض، از تکنیکی به نام مهار متقابل استفاده می‌شود. در مورد مثالی که در بالا ذکر شد، اگر یک دونده دچار اسپاسم گاستروکنمیوس (گاستروک) باشد، درمانگر عضله گاستروک را فشرده کرده و عضله آنتاگونیست را فعال می‌کند، در این مورد عضله تیبیالیس قدامی. با فعال کردن عضله آنتاگونیست، درمانگر عضله گاستروک را مسدود می‌کند که باعث آرام شدن اسپاسم می‌شود. ممکن است با کاهش اسپاسم، کشش خفیفی روی گاستروکنمیوس ایجاد شود. هنگامی که اسپاسم کاهش یافت، از تکنیک ماساژ برای التیام ناحیه دچار گرفتگی استفاده می‌شود. همچنین ماساژ چند روز پس از رفع اسپاسم برای کمک به شل نگه داشتن عضلات و افزایش جریان خون در آن ناحیه پیشنهاد می‌شود.

اگر اسپاسم یا گرفتگی مزمن را تجربه می‌کنید، اجازه دهید متخصصان طب سنتی به شما کمک کنند. کلینیک طب سنتی دکتر سریتا درمانگران حاذق و برجسته‌ای در زمینه اعمال یداوی دارد. این مرکز زیرمجموعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا بوده و تمامی خدمات طب سنتی اعم از درمان‌های عضلانی-اسکلتی مثل انجام ماساژ برای گرفتگی عضلات را به شما ارائه می‌دهد. محیط این کلینیک بسیار امن و آرامش‌بخش بوده و شما را در رسیدن به وضعیت مطلوب روانی و جسمی یاری می‌دهد.

منبع: thefitinstitutechicago.com ، physio.co.uk؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست