موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی

موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی ریشه در میوه‌ی آمله دارد که برای ساخت این داروی پرطرفدار گیاهی استفاده می‌شود. آمله در سانسکریت به گیاه Amalaki و در انگلیسی به انگور فرنگی هندی و در هندی به آمله و در لاتین به Emblica Officinalis Gaertn، Phyllanthus Emblica یا Terminalia Emblica معروف است. میوه این گیاه – یک میوه گوشتی کوچک – تنها عنصر موجود در معجون جوارش آمله طوبی است. میوه آمله نیز یکی از اجزای اصلی شهد آمریت و آمریت آمبروزیا است.

از بین همه داروهای گیاهی، موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی ناشی از میوه‌ی آمله است که یکی از قوی‌ترین و مغذی‌ترین داروهای گیاهی در نظر گرفته می‌شود. پزشکان طب سنتی هندی معتقدند به دلیل ویژگی‌های آنتی‎اکسیدان، آمله بهترین گیاه جوان‌کننده است.

برای آشنایی با موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی باید به خوبی با گیاه آمله آشنا شویم. آمله در واقع یک درخت خزان‌کننده یا برگ‌ریز با اندازه متوسط با پوست خاکستری و چوب مایل به قرمز است که در شبه قاره گرمسیری هند رشد می‌کند. از تمام قسمت‌های گیاه از جمله میوه، دانه، برگ، ریشه، پوست و گل در تهیه‌ داروهای مختلف گیاهی در طب سنتی، استفاده می‌شود.

پیش از آگاهی از موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی باید توجه داشت که هنگام گاز زدن، طعم میوه آمله بسیار ترش است. اما بعد از چند دقیقه که با بزاق مخلوط شود یا جرعه‌ای آب بنوشید شیرین می‌شود. گونه‌های جنگلی دانه‌های بزرگ‌تر و میوه‌های کوچک‌تری نسبت به گونه‌های ترکیبی دارند، به این معنی که برای تهیه‌ی برخی از داروهای گیاهی با میوه‌ی آمله باید میوه بیشتری جمع کنید.

موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی
معجون جوارش آمله طوبی تولید شده از میوه‌ی آمله است که یکی از قوی‌ترین و مغذی‌ترین داروهای گیاهی در نظر گرفته می‌شود. پزشکان طب سنتی هندی معتقدند به دلیل ویژگی‌های آنتی‌اکسیدان، آمله بهترین گیاه جوان‌کننده است.

فواید آمله و موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی

میوه‌ی آمله که در تهیه‌ی معجون جوارش آمله طوبی از آن استفاده می‎شود، دارای مزایای بسیاری است که در طب سنتی هندی به آن اشاره شده است.

آمله منبع عالی ویتامین C

میوه آمله سرشار از ویتامین C است و در هر میوه حدود 600 تا 700 میلی‌گرم ویتامین C دارد. این غلیظ‌ترین شکل ویتامین C است که در این گیاه یافت می‌شود و به راحتی نیز جذب بدن می‌شود.

موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی
میوه آمله سرشار از ویتامین C است و در هر میوه حدود 600 تا 700 میلی‌گرم ویتامین C دارد.

معجون جوارش آمله طوبی جذب غذا را افزایش می‌دهد.

از جمله موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی بهبود جذب غذا است. استفاده منظم از معجون جوارش آمله طوبی البته زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی، هضم، جذب مواد معدنی و جذب غذا را افزایش می‌دهد. افرادی که آن را مصرف می‌کنند، گزارش کرده‌اند که از طعم غذا لذت بیشتری می‌برند.

هنگام مرور موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی باید توجه داشت که آمله آهسته‌تر و ملایم‌تر از زنجبیل یا سایر گیاهان تقویت‌کننده‌ی هضم عمل می‌کند، بنابراین افرادی که مشکل سوءهاضمه دارند، می‌توانند بدون نگرانی از تولید اسید اضافی معده آن را مصرف کنند. به علاوه، معجون جوارش آمله جذب آهن را برای افزایش سلامت خون ارتقا می‌دهد.

معجون جوارش آمله طوبی اسیدهای معده را متعادل می‌کند.

متعادل‌سازی اسیدهای معده، یکی دیگر از موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی است، معجون جوارش آمله طوبی از آنجایی که هضم غذا را بدون گرم کردن بدن بهبود می‌بخشد، برای آرام کردن اسیدیته خفیف تا متوسط ​​و سایر مشکلات گوارشی از این قبیل، ایده‌آل است.

آمله کبد را تقویت می‌کند.

آمله ارگانیک ممتاز به تصفیه Rasa Dhatu (مایع مغذی) و Rakta Dhatu (خون) کمک می‌کند و از عملکرد کبد پشتیبانی می‌کند. همچنین کبد را تحریک می‌کند و به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که این داروی گیاهی به کاهش کلسترول نیز کمک می‌کند. پس از جمله موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی می‌توان به تقویت کبد اشاره کرد.

معجون جوارش آمله طوبی مغز و عملکرد ذهنی را  بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی تقویت عملکرد مغز است. آمله، می‌تواند به تقویت عقل و عملکرد ذهنی کمک کند. از سیستم عصبی حمایت کند و حواس را تقویت کند.

آمله احتمال حمله قلبی را کاهش می‎دهد.

آمله قلب، خون و گردش خون را تغذیه می‌کند. از سیستم قلبی عروقی پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، گاهی اوقات به عنوان یک محرک قلب عمل می‌کند. به همین دلیل، در صورت داشتن بیماری قلبی، قبل از استفاده از قرص آمله، باید با یک پزشک طب سنتی مشورت کنید.

موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی
در صورت داشتن بیماری قلبی، قبل از استفاده از قرص آمله، باید با یک پزشک طب سنتی مشورت کنید.

آمله ریه‌ها را تقویت می‌کند.

آمله یک مقوی فوق‌العاده برای تقویت و تغذیه ریه‌ها است و از کل دستگاه تنفسی پشتیبانی می‌کند و تعادل رطوبت را در ریه‌ها کنترل می‌کند.

معجون جوارش آمله طوبی دفع را تنظیم می‌کند.

یکی از موارد پرکاربرد مصرف معجون جوارش آمله طوبی بهبود عملکرد دفع و کاهش یبوست است. به همین دلیل این داروی گیاهی برای درمان اختلال‌های سوءهاضمه توصیه می‌شود.

آمله مدر است و به سیستم ادراری کمک می‌کند.

میوه آمله به ویژه از سیستم ادراری حمایت می‌کند و اگر احساس سوزش خفیف در هنگام ادرار را تجربه کنید می‌تواند مفید باشد. از عملکرد دیورتیک طبیعی پشتیبانی می‌کند، اما مانند قرص‌های دیورتیک، آب را از بدن خارج نمی‌کند. به عبارت دیگر، به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند اما سیستم ادراری را بیش از حد تحریک نمی‌کند.

آمله برای پوست مفید است.

از آنجایی که آمله هضم را تقویت می‌کند، به سم زدایی کبد کمک می‌کند و سرشار از ویتامین C و سایر مواد مغذی است،  برای پوست بسیار مفید هستند. آمله پوست را مرطوب می‌کند، بافت‌ها را از سموم پاک می‌کند و از ایمنی پوست در برابر عفونت باکتریایی پشتیبانی می‌کند. به افزایش درخشندگی، سرخی و سفیدی صورت کمک می‌کند.

موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی
آمله هضم را تقویت می‌کند، به سم زدایی کبد کمک می‌کند و سرشار از ویتامین C و سایر مواد مغذی است که برای پوست بسیار مفید هستند.

آمله باعث سلامت موها می شود.

آمله جذب کلسیم را افزایش می‌دهد و در نتیجه به ایجاد استخوان‌ها، دندان‌ها، ناخن‌ها و موی سالم‌تر کمک می‌کند. همچنین آمله به حفظ رنگ و جوانی مو کمک می‌کند، سفیدی زودرس را کاهش می‌دهد و از استحکام فولیکول‌های مو حمایت می‌‎کند، بنابراین با افزایش سن نازک شدن کمتری ایجاد می‌شود.

معجون جوارش آمله طوبی به دفع سموم بدن می کند.

یکی دیگر از موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی دفع سموم زائد از بدن است. افرادی که برای مدتی غذای ناسالم می‌خورند معمولاً رسوبات نگهدارنده و مواد افزودنی در کبد دارند. آمله به کبد در دفع مواد شیمیایی و افزودنی های فیزیولوژیک کمک می‌کند.

آمله نشاط و شادابی را افزایش می‌دهد.

آمله از بسیاری از عملکردهای بدن پشتیبانی می‌کند و خون و میکروکانال های بدن را پاکسازی می‌کند، به همین دلیل باعث افزایش انرژی و رفع خستگی می‌شود. آمله با پشتیبانی از بازسازی سلول‌ها، به جایگزینی سلول‌های مرده با سلول‌های جدید کمک می‌کند.

موارد مصرف معجون جوارش آمله طوبی
آمله از بسیاری از عملکردهای بدن پشتیبانی می‌کند و خون و میکروکانال های بدن را پاکسازی می‌کند، به همین دلیل باعث افزایش انرژی و رفع خستگی می‌شود.

معجون جوارش آمله طوبی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‎های موجود در میوه‌ی آمله سبب شده‌اند تا جلوگیری از پیری زودرس و جوانسازی اندام‌ها یکی از موارد جانبی برای مصرف معجون جوارش آمله طوبی می‌باشد.

خرید معجون جوارش آمله طوبی

حتما توجه داشته باشید که پیش از مشورت با پزشک طب سنتی هیچ داروی گیاهی را مصرف نکنید، چرا که داروهای گیاهی نیز مانند داروهای شیمیایی تداخلات پزشکی ایجاد می‌کنند، بنابراین پس از ویزیت توسط دکتر طب سنتی و توصیه وی برای تهیه و خرید معجون جوارش آمله طوبی به وب‎سایت بازارچه گیاهی دکتر بانوکا مراجعه کنید.

بازارچه گیاهی دکتر بانوکا در کنار کلینیک طب سنتی دکتر سریتا به عنوان زیرمجموعه‌های درمانی هلدینگ سلامت دکتر بانوکا فعالیت می‌کنند.

منبع: banyanbotanicals.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست