10 راهکار پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی چیست؟

پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی با توجه به شیوع و فراگیری بیماری قند خون از مطالب مفید و پرطرفدار این روزها در دنیای مجازی است. بسیاری علاقمندند بدانند آیا این راهکار واقعا وجود دارد یا خیر؟ در این مقاله ضمن پاسخ به این سوال راه‌های پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی را برررسی خواهیم کرد.

دیابت نوع 2 (که دیابت شیرین نیز نامیده می‌شود) از تحرک ناکافی، مصرف زیاد غذاهای اشتباه، استرس عاطفی، کمبود خواب، سموم و ژنتیک ناشی می‌شود. اغلب اوقات، بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 علاوه بر داروهای معمولی خود، برای کمک به درمان بیماری، به دنبال داروها و روش‌های درمانی طبیعی و سنتی نیز هستند.

داروها و روش‌های درمانی سنتی و استفاده از غذا به عنوان دارو راهی فوق‌العاده برای تکمیل درمان دیابت است. با این حال، روی آوردن به این روش‌ها بدون دانش یا راهنمایی صحیح، مخلوط کردن گیاهان دارویی، مکمل‌ها و داروهای شیمیایی باهم می‌تواند منجر به کاهش قند خون شود که هیپوگلیسمی نامیده می‌شود.

با وجود اینکه توصیه نمی‌شود هیچ درمان جدیدی را بدون مشورت با پزشک معالج خود شروع کنید، در ادامه فهرستی از بهترین داروهای طبیعی برای دیابت نوع 2 آورده شده است.

  1. سرکۀ سیب و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

در سرکۀ سیب ترکیب به نام اسید استیک وجود دارد و اعتقاد بر این است که این ترکیب فواید زیادی برای سلامتی دارد. رویکردهای مبتنی بر شواهد زیادی برای استفاده از سرکۀ سیب وجود دارد. مصرف 2 قاشق غذاخوری سرکۀ سیب قبل از خواب می‌تواند سطح قند صبح ناشتا را کاهش دهد. و حتی مصرف 1-2 قاشق غذاخوری سرکۀ سیب همراه با وعده‌های غذایی می‌تواند بارِ گلیسمی ( بارِ قندخونی) ‌یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات را کاهش دهد. برخی پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند که سرکۀ سیب را به تنهایی قبل از غذا یا آن را با سس‌های سالاد مخلوط یا همراه با چای مصرف کنند.

پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی
مصرف 2 قاشق غذاخوری سرکۀ سیب قبل از خواب می‌تواند سطح قند صبح ناشتا را کاهش دهد.
  1. فیبر و جو و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

خوردن فیبر باعث کاهش قند خون و غلظت انسولین می‌شود. مقدار توصیه شده فیبر حدود 30 گرم در روز است. اکثر آمریکایی‌ها روزانه حدود 6-8 گرم فیبر دریافت می‌کنند که تقریبا کافی نیست. در حالی که برای تامین مقدار کافی فیبر می‌توانید از مکمل‌های فیبر مانند متاموسیل (پوسته پسیلیوم) نیز استفاده کنید، بهترین راه برای تامین آن، مصرف سبزیجات است! جو یکی از غلات سرشار از فیبر و پروتئین است که اطلاعات زیادی در رابطه با نقش آن در کمک به بهبود قند خون، انسولین، کلسترول و التهاب عمومی در دسترس قرار دارد. جو نیازی به خیساندن ندارد و معمولا می‌توانید آن را با مقداری آب و نمک مخلوط کرده و در کمتر از 15 دقیقه روی اجاق گاز بپزید.

پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی
جو نیازی به خیساندن ندارد و معمولا می‌توانید آن را با مقداری آب و نمک مخلوط کرده و در کمتر از 15 دقیقه روی اجاق گاز بپزید.
  1. کروم و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

کروم به طور عمده در ماء‌الشعیر یافت می‌شود. کمبود کروم متابولیسم گلوکز را مختل می‌کند. شواهد نشان می‌دهند که کروم می‌تواند برای کاهش قند خون و سطح A1c (بالا بودن سطح A1C ، نشان‌دهندۀ دیابت است) مفید باشد. در صورت ابتلا به بیماری کلیوی باید در مصرف این مکمل احتیاط کنید.

  1. روی و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار کمبود روی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل روی می‌تواند قند خون و A1C را کاهش دهد، اثر آنتی‌اکسیدانی داشته باشد، قند خون را کاهش دهد و حتی به درمان برخی از عوارض مرتبط با دیابت نیز کمک کند. مصرف دوزهای زیاد روی می‌تواند جذب مواد معدنی دیگر مانند مس را مهار کند، بنابراین حتما راهنمایی‌های مربوط به دوز مناسب این مکمل را از پزشک خود دریافت کنید.

  1. آلوئه ورا و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

عصارۀ آلوئه ورا به دلیل اثر ملینی که دارد، شناخته شده است. بنابراین، مطمئن شوید که آب ژل این گیاه را بگیرید! شواهد زیادی مبنی بر تاثیرات استفاده از این ژل وجود دارد. این ژل در واقع ماده موسیلاژین داخل برگ‌های این گیاه است. مطمئن شوید که هر محصولی که می‌خرید فاقد آلوئین یا آنتراکینون است تا مجبور نباشید خودتان را در سرویس بهداشتی حبس کنید!

پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی
عصارۀ آلوئه ورا به دلیل اثر ملینی که دارد، شناخته شده است. بنابراین، مطمئن شوید که آب ژل این گیاه را بگیرید!
  1. بربرین و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

بربرین یکی از مواد گیاهی است که در گیاهانی مانند گل مهر طلایی، زرشک، ریشۀ انگور ارگان و کپتیس یافت می‌شود. شواهد فعلی استفاده از آن را برای کاهش قند خون و سطح A1C تایید می‌کند. توجه داشته باشید که این گیاه می‌تواند با متابولیسم درمان‌های دارویی معمول تداخل داشته باشد و هرگز نباید در دوران بارداری مصرف شود.

  1. دارچین و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

دارچین به همراه یک نوشیدنی دلپذیر مثل چای دارچین،  برای کمک به کاهش سطح قند خون و کلسترول مفید است.

پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی
دارچین به همراه یک نوشیدنی دلپذیر مثل چای دارچین،  برای کمک به کاهش سطح قند خون و کلسترول مفید است.
  1. شنبلیله و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

دانه‌ای که معمولا به عنوان ادویه غذا استفاده می‌شود، قرن‌هاست که به دلیل فواید پزشکی که دارد، برای کاهش کلسترول و سطح A1C  مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر ادرار شما بعد از مصرف شنبلیله بئی عجیبی پیدا کرد، نگران نباشید، این یک عارضۀ جانبی شناخته شده و بی‌ضرر است.

  1. گیمنما و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

قرن‌هاست که از این گیاه در هند استفاده می‌شود، شواهدی در مورد استفاده پزشکی آن وجود دارد که نشان می‌دهد این گیاه برای متابولیسم گلوکز، تنظیم سطح انسولین و به عنوان مکملی برای بهبود نتایج داروهای سنتی مفید است. توجه داشته باشید، چون این گیاه تاثیر داروهای شما را بیشتر می‌کند، باید قند خون خود را به دقت کنترل کنید تا از هیپوگلیسمی‌ جلوگیری کنید.

  1. نوپال و پایین آوردن سریع قند خون با طب سنتی

آیا تا به حال در تزئینات و دکور یک رستوران کاکتوس نوپال دیده‌اید؟ اکنون می‌توانید آنها را سفارش دهید و مطمئن باشید، غذایی را انتخاب می‌کنید که به کاهش قند خون شما کمک می‌کند. نوپال‌ها شاخه‌های کاکتوس گلابی خاردار هستند و وقتی درست پخته شوند طعم خوبی دارند! می‌‌توان آن‌ها را همراه با تخم‌مرغ یا به عنوان سالاد میل کرد.

لطفا به یاد داشته باشید که این لیست از گیاهان دارویی یک توصیۀ پزشکی نیست و تنها در صورت اینکه توسط یک پزشک متخصص توصیه شود می‌توان از آن استفاده کرد.

شما سلامت‌جویان و علاقه‌مندان به طب سنتی برای استفاده از بهترین و معتبرترین خدمات درمانی طب سنتی می‌توانید به کلینیک طب سنتی دکتر سریتا مراجعه کرده و یا به صورت آنلاین توسط پزشکان و متخصصان این مجموعه ویزیت شوید.

منبع: stamfordhealth.org ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست