انجام بادکش در منزل

انجام بادکش در منزل از جمله مواردی است که این روزها توسط علاقه‌مندان به بادکش درمانی بسیار جست‎وجو می‌شود،در این مقاله ابتدا به چگونگی انجا این روش و مزایا و معایب بادکش درمانی می‌پردازیم سپس به سوالات پرتکرار شما در رابطه با انجام بادکش در منزل پاسخ خواهیم داد.

بادکش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بادکش یک روش درمانی در طب سنتی است که خاستگاه آن به 1500 تا 2000 سال پیش در چین برمی‌گردد. از آن زمان تا به حال از این روش درمانی برای کمک به بهبود گردش خون و کاهش دردهای عضلانی و همچنین در درمان بسیاری از بیماری‌ها به تنهایی یا به عنوان درمان مکمل استفاده می‌شود.

هنگام انجام بادکش در منزل و یا کلینیک، پزشک ابتدا از بیمار شرح حال می‌گیرد، سپس مراحل درمانی را شرح داده و بیمار را از عواقب احتمالی مطلع می‌کند.

برای انجام این روش درمانی پزشک یا متخصص از شما می‌خواهد بسته به جایی که نیاز به انجام عمل بادکش دارد رو به پایین یا بالا دراز بکشید. سپس تعدادی مناسب از لیوان را بر روی ناحیه مورد نظر گذاشته و بادکش درمانی را آغاز می‌کند. سپس فنجان‌ها را حرکت داده و مکشی را بر روی پوست ایجاد می‌کند. فرایند یاد شده معمولا درد زیادی با خود به همراه ندارد.

انجام بادکش در منزل
از 1500 سال پیش تا به حال از این روش درمانی برای کمک به بهبود گردش خون و کاهش دردهای عضلانی و همچنین در درمان بسیاری از بیماری‌ها به تنهایی یا به عنوان درمان مکمل استفاده می‌شود.

انجام بادکش در منزل چه مزایایی دارد؟

انجام بادکش در منزل علاوه بر مزایای سلامتی‌بخش خود در درمان درد نواحی گردن، زانو، کمر و شانه، درمان فشار خون بالا، میگرن، آرتروز، اختلالات دستگاه گوارش و درمان مشکلات پوستی چون آکنه، جوش و کهیر، مؤثر است.

یکی از مزایای انجام بادکش در منزل این است که دیگر نیازی به حضور فیزیکی بیمار در کلینیک وجود ندارد و این مسئله می‌تواند موجب صرفه‌جویی در وقت بیمار شود. علاوه بر این انجام بادکش در منزل برای سلامت‌جویانی که به دلایل مختلفی چون مشکلات فیزیکی و کهولت سن یا بیماری‌های زمینه‌ای امکان حضور در کلینیک را ندارند راه حلی بسیار آسان و مطمئن است.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از مخاطبان این روش وجود دارد در رابطه با هزینه انجام بادکش در منزل است. باید یادآور شد که هزینه انجام بادکش در منزل با هزینه انجام این عمل در مراکز بادکش درمانی تفاوتی ندارد و سلامت‌جو فقط بسته به فاصله محل زندگی تا کلینیک هزینه ایاب و ذهاب کارشناس بادکش درمانی را پرداخت می‌کند که این موضوع هم یکی دیگر از فواید انجام بادکش درمانی در منزل به حساب می‌آید.

انجام بادکش در منزل
در انجام بادکش در منزل نیاز به حضور فیزیکی بیمار در کلینیک وجود ندارد و این مسئله می‌تواند موجب صرفه جویی در وقت بیمار شود.

انجام بادکش در منزل چه محدودیت‌هایی دارد؟

متخصصان طب سنتی برای انجام بادکش در منزل هم محدودیت‌هایی مشابه محدودیت‌هایی که برای انجام این عمل در کلینیک وجود دارد، در نظر می‎‌گیرند. انجام بادکش درمانی برای کسانی که بیماری صرع، هموفیلی، اگزما (درماتیت پوست)، پسوریازیس (بیماری پوستی خود ایمن) و یا سابقه سکته مغزی دارند، انجام نمی‌شود.

همچنین این روش برای سالمندان و کودکان به این دلیل که پوست شکننده‌ای دارند توصیه نمی‌شود. بادکش درمانی برای زنان باردار و یا افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند تجویز نمی‌شود.

از دیگر محدودیت‌های این روش درمانی می‌توان به انجام بادکش درمانی بر روی افراد بسیار لاغر و ضعیف و یا افرادی با پوست‌های حساس اشاره کرد.

انجام بادکش در منزل با چه فواصلی انجام می‌شود؟

برای انجام جلسات بادکش نمی‌توان فواصل ثابت و مشخصی در نظر گرفت و این جلسات با توجه به شرایط و نیاز سلامت‌جو متفاوت می‌باشند اما به طور کلی می‌توان گفت که در اغلب موارد جلسات هفتگی یا دو هفته یک بار تجویز و به بیمار توصیه می‌شوند تا گردش خون بهبود پیدا کند و نتیجه درمانی مثبت و سریع‌تری برای شخص متقاضی به همراه داشته باشد.

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا که از معتبرترین مراکز انجام بادکش می‌باشد ضمن فراهم آوردن امکان بادکش در منزل برای سلامت‌جویان محترم، بسته‌های چند جلسه‌ای انجام بادکش را به بیماران ارائه می‌دهد که این بسته‌ها در صرفه‌جویی و کنترل هزینه‌های بیمار نقش مهمی دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از این بسته‌ها و دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت آنلاین و یا حضوری با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید.

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست