انواع درمان درد کتف با طب سنتی

درمان درد کتف با طب سنتی از جمله مواردی است که بسیار توسط علاقه‌مندان به این روش درمانی جست‌وجو می‌شود. درد کتف چه در نتیجۀ نشستن نادرست باشد چه از یک مشکل سلامتی یا آسیب‌دیدگی ناشی شده باشد، می‌تواند بر تحرک قسمت بالایی بدن شما تاثیر بگذارد و برای زندگی روزمره بسیار آزاردهنده باشد.

از جمله شایع‌ترین دلایل درد کتف را می‌توان مشکلات مفصلی، سفتی و التهاب، پارگی عضله، آسیب‌دیدگی شانه در اثر فعالیت شدید و آرتریت را نام برد. با توجه به اینکه تا چه اندازه در طول روز به حرکت بازوها و شانه‌های خود احتیاج دارید، مقابله و رفع درد کتف برای ما اهمیت دارد.

درمان‌های دارویی مختلفی برای درمان درد کتف از جمله داروهای ضد التهاب در دسترس هستند. در این مقاله ما به روش‌های درمان درد کتف با طب سنتی و تسکین درد کتف بدون استفاده از روش‌های درمانی دارویی خواهیم پرداخت.

درمان درد کتف با طب سنتی
از جمله شایع‌ترین دلایل درد کتف را می‌توان مشکلات مفصلی، سفتی و التهاب، پارگی عضله، آسیب‌دیدگی شانه در اثر فعالیت شدید و آرتریت را نام برد.

راه‌هایی برای کاهش و درمان درد کتف با طب سنتی 

بهترین روش‌های درمان درد کتف با طب سنتی جدای از درمان دارویی، عبارتند از:

تغییر سبک زندگی:

در ادامه سه مورد از رایج‌ترین و موثرترین روش‌های تسکین و درمان درد کتف با طب سنتی و آسیب‌دیدگی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کتف و شانه آورده شده است.

  1. ورزش و افزایش قوای بدنی

یکی از اولین کارهایی که افراد معمولا در هنگام تجربه هر نوع دردی انجام می‌دهند، این است که گوشه‌گیر می‌شوند و از انجام فعالیت‌های بدنی دوری می‌کنند. حقیقت این است که در اکثریت قریب به اتفاق موارد، تناسب اندام تحت نظارت یک مربی حرفه‌ای یا یک مربی شخصی تناسب اندام، یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک زندگی بدون درد است.

اغلب اوقات، درد از آسیبی ناشی می‌شود که به دلیل فقدان قدرت عضلانی و ثبات مفصل کتف و شانه رخ می‌دهد. یک برنامۀ تناسب اندام تحت نظارت و با هدف تقویت عضلات کتف و شانه و عضلات اطراف آن می‌تواند به شما کمک کند تا مفصل شانه با ثبات‌تر و قوی‌تر داشته باشید و این امر نیز به نوبۀ خود از آسیب‌دیدگی بیشتر شما جلوگیری می‌کند.

درمان درد کتف با طب سنتی
یک برنامۀ تناسب اندام تحت نظارت و با هدف تقویت عضلات کتف و شانه و عضلات اطراف آن می‌تواند به شما کمک کند تا مفصل شانه با ثبات‌تر و قوی‌تر داشته باشید
  1. انجام یخ درمانی

یخ درمانی یا استفاده از کمپرس‌های سرد (مانند کیسۀ یخ) به خصوص برای آسیب‌هایی که تازگی دارند، می‌تواند تورم و التهاب مفصل کتف و شانه و درد آن را کاهش دهد. به طور کلی، روش استفاده از کمپرس سرد به این صورت است که کیسۀ یخ را به مدت حدود 10 دقیقه در فواصل زمانی 2 ساعته و به مدت 48 ساعت روی شانه آسیب‌دیده قرار می‌دهند.

درمان درد کتف با طب سنتی
یخ درمانی یا استفاده از کمپرس‌های سرد (مانند کیسۀ یخ) به خصوص برای آسیب‌هایی که تازگی دارند، می‌تواند تورم و التهاب مفصل کتف و شانه و درد آن را کاهش دهد.
  1. استفاده از کمپرس گرم

استفاده از گرما برای تسکین درد ناشی از آسیب‌های قدیمی ‌نیز می‌تواند مفید باشد. سعی کنید کمپرس گرم (مانند کیسۀ آب‌گرم) را به مدت 10 دقیقه روی شانه خود نگه دارید تا جریان خون تحریک و تنش ناحیۀ آسیب‌دیده برطرف شود. در صورت لزوم می‌توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید. اگر به آخرین حمام آب‌گرم و آرامش‌بخشی که داشته‌اید فکر کنید، متوجه خواهید شد که گرما می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد و اغلب یک روش درمانی برای تسکین درد است.

روش‌های درمانی طب سنتی و جایگزین:

بسیاری از افراد به روش‌های طبیعی درمان‌ درد کتف با طب سنتی و روش‌های درمانی جایگزین‌ مبتنی بر رژیم غذایی علاقه‌مند هستند. اگر شما نیز طرفدار این روش‌ها هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

  1. انجام رایحه درمانی با روغن اسطوخودوس

در میان گیاهان دارویی، اسطوخودوس به دلیل رایحۀ دلپذیر و اثر آرامش‌بخشی که دارد، همیشه بسیار محبوب بوده است. 5-7 قطره اسانس روغن اسطوخودوس را با آب حمام خود مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت در آن غوطه‌ور شوید. اسطوخودوس بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند به آرامش ذهن و آرامش بدن شما کمک کند.

  1. تهیۀ پماد با زردچوبه

زردچوبه فقط یک آنتی اکسیدان نیست. این ماده همچنین می‌تواند برای مبارزه با التهاب و درد نیز استفاده شود. برای تهیۀ این پماد، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه مخلوط کنید. آن را روی ناحیۀ آسیب دیده بمالید، چند دقیقه فرصت دهید تا خشک شود و بعدا آن را بشویید. این روش ارزش امتحان کردن را دارد!

درمان درد کتف با طب سنتی
زردچوبه فقط یک آنتی اکسیدان نیست. این ماده همچنین می‌تواند برای مبارزه با التهاب و درد نیز استفاده شود.
  1. استفاده از زنجبیل

زنجبیل یک داروی طبیعی است که معمولا برای کاهش تورم و درد و همچنین افزایش جریان خون و در نتیجه تسریع بهبودی تجویز می‌شود. چای زنجبیل یک گزینه سالم و محبوب برای تسکین درد است!

  1. حمام کردن با نمک اپسوم

نمک اپسوم به دلیل سولفات منیزیمی که دارد، می‌تواند به کاهش استرس و به حداقل رساندن میزان درد کمک کند. دو فنجان نمک اپسوم را در آب حمام خود حل کنید و به خصوص شانه خود را حدود 25 دقیقه در آن غوطه‌ور کنید. و بیایید قبول کنیم، برای داشتن  یک حمام آرامش‌بخش و دلپذیر نیاز نیست صرفا یک دلیل خاص داشته باشیم!

درمان درد کتف با طب سنتی
نمک اپسوم به دلیل سولفات منیزیمی که دارد، می‌تواند به کاهش استرس و به حداقل رساندن میزان درد کمک کند.
  1. آبلیمو را امتحان کنید

برای دردهای مرتبط با آرتریت، آب لیموترش یک درمان خانگی عالی است. آب یک لیموترش را بگیرید و با مقداری عسل در یک لیوان آب مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز مصرف کنید و ببینید که آیا به تسکین درد شما کمک می‌کند یا خیر!

  1. مرهم نعنا درست کنید

احساس تسکین دهنده و آرامش‌بخشی گیاه نعناع نیز به کاهش درد کمک می‌کند. چند برگ نعناع را کوبیده و آسیاب کنید و به تدریج روی آن آب بریزید تا یک ترکیب خمیری ایجاد شود. این ترکیب را روی عضلات دردناک شانه و کتف خود بمالید. کمی‌ عجیب به نظر می‌رسد، اما افراد زیادی هستند که به موثر بودن این روش قسم می‌خورند!

درمان درد کتف با طب سنتی
احساس تسکین دهنده و آرامش‌بخشی گیاه نعناع به کاهش درد کمک می‌کند.
  1. ماساژ شانه داشته باشید

ماساژ درمانی یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از درد بدن و تسکین عضلات منقبض و دارای تنش و درمان درد کتف با طب سنتی است. در ماساژ از از اسانس‌های روغنی رقیق شده درون یک روغن حامل استفاده کنید و با افزایش گرمای ناحیۀ آسیب‌دیده و افزایش جریان خون به بهبودی درد خود کمک کنید. آیا این یک بهانه برای دریافت یک ماساژ خوب نیست؟

پزشکان و متخصصان با تجربه در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا آمادگی ارائه خدمات درمانی طب سنتی را  به سلامتی جویان محترم دارند. شما می‌توانید جهت دریافت این خدمات درمانی مثل: درمان درد کتف با طب سنتی، ماساژ تراپی، حجامت، بادکش، فصد خون و …. از طریق وب‌سایت و یا شماره‌های تماس کلینیک اقدام فرمایید.

منبع: medimart.com.au ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست