حجامت در منزل توسط خانم در تهران

حجامت در منزل توسط خانم در تهران یکی از نیازمندی‎های آن دسته از سلامت‎جویان خانمی است که قصد دارند تا در محیط امن و آرام خانه و به دور از هیاهوی شهر، توسط درمانگر خانم از فواید حجامت بهره‎مند شوند.

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا با ارائه‎ی خدمات ویژه‎ی درمانی برای حجامت در منزل توسط خانم در تهران شرایطی فراهم آورده است تا متقاضیان خانم از طریق تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی برای انجام حجامت در منزل توسط خانم در تهران مطابق نیازها و شرایط خاص خود اقدام کنند.

حال سؤال اینجاست چرا باید برای انجام حجامت در منزل توسط خانم در تهران مشتاق باشیم و هزینه کردن برای حجامت در منزل توسط خانم در تهران چه فوایدی برای سلامت خانم‎ها دارد؟

حجامت در منزل توسط خانم در تهران هم پیشگیری و هم درمان

تغییرات هورمونی (نوسانات سطح استروژن و پروژسترون) تعادل شیمیایی مغز را تغییر داده و باعث کمبود سروتونین می‌شود. این امر منجر به تحریک‌پذیری، بی‌خوابی، افسردگی، گرفتگی عضلات شکم، یبوست، نفخ، حالت تهوع، کمردرد، آکنه، سردرد، هوس غذایی، گرگرفتگی و… می‌شود. حجامت منجر به خلق و خوی بهتر، کاهش درد، آزاد شدن طبیعی اکسید نیتریک و در نتیجه، شل شدن عضلات می‌شود.

حجامت می‌تواند برای دوران PMS و همچنین در طول دوره قاعدگی برای کمک به تثبیت هورمون‌ها و خنثی کردن اثر انقباضات عضلانی بسیار مفید باشد. حجامت به ویژه در اطراف رحم، کمر و ران‌ها بر دردهای قاعدگی تأثیر مثبت دارد.

به گفته پزشکان متخصص طب سنتی، مواد هورمونی (پروستاگلاندین‌ها) که در درد و التهاب نقش دارند، باعث انقباض عضلات رحم می‌شوند. سطوح بالاتر پروستاگلاندین‌ها با گرفتگی عضلات و درد شدیدتر قاعدگی همراه است.

برخلاف مسکن‌های ضد درد NSAID (سلکوکسیب، ناپروکسن، ایبوپروفن و…)، حجامت باعث ایجاد زخم، نارسایی کلیه، حالت تهوع نمی‌شود.

حجامت در منزل توسط خانم در تهران
حجامت به ویژه در اطراف رحم، کمر و ران‌ها بر دردهای قاعدگی تأثیر مثبت دارد.

حجامت در منزل توسط خانم در تهران و باورهای غلط و درست

باور غلط: اگر پریود شدم، نیازی به حجامت ندارم زیرا ناخالصی‌ها از قبل خارج شده اند.

خون پریود اساساً نتیجه خروج دیواره رحم از بدن همراه با مخاط دهانه رحم و ترشحات واژن است. حجامت از مویرگ‌ها و بافت‌های مخصوص اطراف اندام‌ها در نقاط خاصی خون می‌گیرد. خون حامل ترکیبات مختلفی سرشار از کلسترول، پروستاگلاندین‌های اسید اوریک، فلزات سنگین، گلبول‌های قرمز قدیمی، سلول‌های سرطانی و… است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک اختلال غدد درون ریز شایع در زنان است که در اختلالات قاعدگی (الیگومنوره، دیسمنوره، آمنوره) نیز ظاهر می‌شود.

حجامت همراه با رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی می‌تواند به زنان مبتلا به PCOS و ناباروری کمک کند. اختلالات هورمونی منجر به بزرگ شدن تخمدان‌ها و کیست‌های متعدد می‌شود. با متعادل کردن هورمون‌ها از طریق درمان‌های طب سنتی که لوله‌های فالوپ مسدود و ملتهب را نیز پاکسازی می‌کند، زنان می‌توانند قاعدگی خود را تنظیم کرده و باروری خود را بازیابی کنند.

 به گفته یکی از پزشکان متخصص طب سنتی، حجامت پس از چهار جلسه و در دو ماه برای درمان PCOS موثر بوده است. اکثر زنانی که با مردمویی یا هیرسوتیسم و اندومتریوز دست و پنجه نرم می‌کنند، طی چند جلسه بهبود قابل توجهی را گزارش می‌دهند. برخی بررسی‌ها نشان داده است که حجامت در برخی از عضلات باعث بهبود قابل توجه در دفعات قاعدگی و هیرسوتیسم پس از 4 و 12 هفته مداخله می‌شود. چرا که با افزایش جریان خون به رحم، التهاب کاهش یافته و احتقان خون برطرف می‌شود.

حجامت در منزل توسط خانم در تهران و بهبود چرخه‎ی قاعدگی

پس از حجامت، در موارد نادر، برخی از زنان ممکن است در چرخه قاعدگی خود دچار اختلال شوند. سیکل قاعدگی ممکن است یک یا دو هفته دیر یا زود باشد. این طبیعی است، سیکل شما به حالت عادی باز می‌گردد. در برخی موارد تاثیر حجامت در دوران قاعدگی بیشتر از قبل یا بعد از آن است.

حجامت خانم‎ها و تأثیر داروهای ضد بارداری

قرص‌های ضد بارداری می‌توانند تاثیر خطرناکی بر سلامت زنان داشته باشند زیرا خطر لخته شدن خون را 3 تا 4 برابر افزایش می‌دهند. در هر صورت روش‎های پیشگیری از بارداری می‌توانند غلظت خون را افزایش داده و جریان آن را کند کنند و منجر به جمع شدن و لخته شدن گلبول‌های قرمز خون شوند. حجامت با رقیق کردن خون و تنظیم ترکیب خون می‌تواند به کاهش اثرات فوق کمک کند.

حجامت در منزل توسط خانم در تهران
حجامت با رقیق کردن خون و تنظیم ترکیب خون می‌تواند به کاهش خطرات قرص‌ها و راه‌های پیشگیری از بارداری که باعث افزایش غلظت خون و کاهش جریان آن می‌شود، کمک کند.

حجامت در منزل توسط خانم در تهران و افزایش شانس بارداری

حجامت در سه ماهه اول و سوم بارداری توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند باعث سقط جنین یا زایمان زودرس شود. برخی نکات خطرناک هستند که در صورت اجتناب و انجام حجامت توسط خانم دکتر طب سنتی، حجامت در دوران بارداری بی خطر و مفید خواهد بود زیرا به کنترل دیابت بارداری، پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری کمک می‌کند.

حجامت در منزل توسط خانم در تهران
حجامت در سه ماهه اول و سوم بارداری توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند باعث سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

حجامت توسط خانم پس از زایمان (خونریزی پس از زایمان)

چه در زایمان سزارین و چه طبیعی، حجامت در 40 روز اول پس از زایمان نباید انجام شود. در این دوره، بدن برای خلاص شدن از شر پوشش داخلی رحم کار می‌کند. باید منتظر بمانیم تا رحم بهبود یابد و به اندازه قبل از بارداری برگردد.

 اگر مادر در حین زایمان از اپیدورال استفاده کرد، حجامت می‌تواند به کاهش علائم عصبی اپیدورال مانند ضعف یا فلج یا از دست دادن حس کمک کند. حجامت در کاهش شدت درد در زنانی که از کمردرد پس از زایمان رنج می‌برند بسیار موثر است.  همراه با مکمل‌های ویتامین D و روی، حجامت به درمان افسردگی/روان پریشی پس از زایمان، از جمله نوسانات خلقی و گریه کمک می‌کند.

حجامت در منزل توسط خانم در تهران
چه در زایمان سزارین و چه طبیعی، حجامت در 40 روز اول پس از زایمان نباید انجام شود. در این دوره، بدن برای خلاص شدن از شر پوشش داخلی رحم کار می‌کند. باید منتظر بمانیم تا رحم بهبود یابد و به اندازه قبل از بارداری برگردد.

حجامت برای خانم‎ها در دوران شیردهی

حجامت خشک در دوران شیردهی به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند ورم پستان و قولنج کمک می‌کند. پمپ سینه نیز می‌تواند در این مورد مفید باشد. به یاد داشته باشید که پمپ سینه از بادکش درمانی حاصل می‌شود. پس از مشورت با دکتر خانم طب سنتی و متخصص شیردهی از پمپ سینه در منزل استفاده کنید.

حجامت در منزل توسط خانم در تهران و کاهش وزن

حجامت به هیچ وجه چربی را حل نمی‌کند و لیپوم‌ها را از بین نمی‌برد. اما با کمک به کاهش استرس، تعادل هورمون‌ها، تقویت حرکات روده سالم و شروع سریع متابولیسم به کاهش وزن کمک می‌کند. حجامت قطعا می‌تواند به کاهش مایع اضافی محبوس در بافت‌های بدن کمک کند و به شکل‌گیری اندامی باریک‌تر منجر شود.

آیا حجامت خانم‎ها می‌تواند موهای از دست رفته را ترمیم کند؟

طاسی یکی از دغدغه‌های رایج خانم‌هاست. طبق اعلام آکادمی پوست آمریکا، این فقط مردان نیستند که طاس می‌شوند، چهل درصد زنان تا سن 40 سالگی ریزش موی قابل مشاهده را تجربه می‌کنند. پس آیا حجامت می‌تواند طاسی رفع شود؟ فولیکول‌های مرده نمی‌توانند بازسازی شوند. مراقب ادعاهای بی‌اساس اطرافتان باشید. با این حال، حجامت می‌تواند ریزش مو را کاهش داده و حتی آن را به طور موثر معکوس کند. حجامت با بهبود گردش خون، باز کردن فولیکول‌های بسته و رفع انسداد ریشه مو، بستر مناسبی را برای فولیکول‌های ضعیف فراهم می‌کند.

درمانگران کلینیک طب سنتی دکتر سریتا هنگام انجام حجامت در منزل توسط خانم در تهران لباس یکبار مصرف به هر مشتری خانم ارائه می‌دهند و زیر نظر دکتر خانم طب سنتی راهنمایی‌های لازم را به متقاضیان خانم ارائه می‎دهند.

منبع: hijamarelief.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست