فواید بادکش کمر

فواید بادکش کمر چیست؟ اگر از درد کمر رنج می‌برید، می‌توانید با امتحان بادکش درمانی و بهره‎گیری از فواید بادکش کمر متوجه شوید که چرا ورزشکارانی مانند مایکل فلپس از این روش‌های درمانی استفاده می‌کنند.

ممکن است زمانی که روی تخت مخصوص درمان دراز کشیده‌اید و منتظر شروع بادکش درمانیِ خود هستید، احساس پشیمانی داشته باشید که چرا این درمان را شروع کردید. اما توصیۀ ما به شما این است که «دل را به دریا بزنید و حداقل یک بار بادکش درمانی را امتحان کنید. کمر درد شما حتما بهتر خواهد شد.»

فواید بادکش کمر و تجربه‌های درمانی جدید؛

بعضی افراد ممکن است با اکراه به بادکش درمانی روی بیاورند و حتی در طول مدتی که منتظر جلسۀ درمان خود هستند کاملا نسبت به آن بدبین شوند. کمر درد و کتف درد در بسیاری از افراد بسیار شایع هستند. نشستن طولانی مدت پشت میز در مدرسه، محل کار و خانه یکی از دلایل اصلی این نوع دردها به شمار می‌روند که به مراتب می‌توانند شدت این دردها را بیشتر کرده و زندگی فرد را بیشتر از قبل مختل کنند.

بعضی افراد ممکن است برای کمک به تسکین این نوع دردها از انواع ورزش‌ها مانند ورزش یوگا بهره بگیرند. اما نکتۀ منفی این نوع روش‌ها این است که این روش‌ها بسیار زمان‌بر هستند و مدتی زمان می‌برد تا بتوان نتایج آن‌ها را در زندگی روزمره مشاهده کرد.

 فواید بادکش درمانی مانند فواید بادکش کمر را می‌توان بعد از یک جلسۀ 10 دقیقه‌ای مشاهده کرد.

به همین دلیل است که بعضی افراد را به سختی می‌توان متقاعد کرد که یک جلسۀ درمانی کوتاه می‌تواند کمر درد چندسالۀ آن‌ها را درمان کند.

اگر بادکش درمانی را تحت نظر یک متخصص آموزش‌دیده و باتجربه انجام دهید، این متخصص می‌تواند با توضیح چگونگی انجام بادکش درمانی، وسایل مورد استفاده در آن، تدابیری که شما باید قبل، در حین و بعد از جلسۀ درمانی انجام دهید یا رعایت کنید و همچنین راهنمایی درباره‎ی عوارض احتمالی و نتایجی که می‌توانید بعد از دریافت این روش درمانی انتظار داشته باشید، ترس و دلهره و بدبینی شما را نسبت به بادکش درمانی برطرف کند یا حداقل کاهش دهد و شما را بیشتر با فواید بادکش کمر آشنا کند.

فواید بادکش کمر
اگر بادکش درمانی را تحت نظر یک متخصص آموزش‌دیده و باتجربه انجام دهید،تدابیری که شما باید قبل، در حین و بعد از جلسۀ درمانی انجام دهید را به شما اطلاع می‌دهد

فواید بادکش کمر و تاریخچه‌ی چند هزار ساله‎ی این درمان؛

بادکش درمانی قدمتی هزاران ساله دارد و به منظور تسکین درد در ناحیۀ کمر، گردن، شانه‌ها یا مفاصل انجام می‌شود. روش‌های بادکش درمانی مختلفی وجود دارد، از جمله بادکش درمانی تَر، بادکش درمانی با سوزن (ترکیب با طب سوزنی) و بادکش درمانی خشک.

اساس تمام این روش‌های درمانی یکسان است: یک فنجان روی پوست قرار می‌گیرد و نوعی خلاء، هوای درون فنجان را می‌مکد. پوست به سمت داخل فنجان کشیده شده و مویرگ‌ها پاره می‌شوند و گردش خون افزایش یافته و درد مفاصل کاهش پیدا می‌کند.

فواید بادکش کمر از دید طب سنتی؛

اگرچه در گذشته آزمایشات بالینی برای بادکش درمانی انجام شده است، اما محققان عقیده دارند که در حال حاضر شواهد کافی برای نشان دادن موثر بودن این عمل در دسترس نیست. اما به دلایلی، بسیاری از بیماران، از جمله المپیکی‌هایی مانند مایکل فلپس با قاطعیت از تاثیرات بادکشی سخن می‌گویند.

برای ورزشکاران برتر جهان، از روش خشک بادکش درمانی استفاده می‌شود؛ یعنی در بادکش درمانی از هیچ سوزنی استفاده نمی‌شود، اما همچنان روش درمان بر اساس نیروی مکش است که درون فنجان‌ها ایجاد می‌شود. اما ممکن است بادکش درمانی به روش تَر کمی عجیب‎تر از روش خشک بادکشی به نظر برسد.

در این روش با استفاده از سوزن یا تیغ پوست به شکل سطحی برش داده شده و به اصطلاح «خون مسموم» از بدن خارج می‌شود. این «خون مسموم» در واقع همان تجمع خون مرده و قدیمی‌ در بدن است که ممکن است ناحیۀ آسیب‌دیده را مسدود کرده باشد و به گفتۀ پزشکان طب سنتی این خون را باید از بدن خارج کرد و دفع آن روند بهبودی طبیعی بدن را سرعت می‌بخشد.

فواید بادکش کمر
برای ورزشکاران برتر جهان، از روش خشک بادکش درمانی استفاده می‌شود؛ یعنی در بادکش درمانی از هیچ سوزنی استفاده نمی‌شود، اما همچنان روش درمان بر اساس نیروی مکش است که درون فنجان‌ها ایجاد می‌شود.

چرا از فواید بادکش کمر حرف می‎زنیم؟

در بادکشی کمر با سوزن، سلامت‌جو باید به شکم روی یک تخت دراز بکشد و درمانگر با استفاده از سوزن‌های مخصوص ضربه‌هایی سریع و کوتاه به نقاطی خاص وارد کند. این ورود و خروج سوزن به پوست برای سلامت‌جو دردناک نیست و بیشتر مانند نیش یک مورچه روی پوست می‌ماند. درمانگر همچنین بلافاصله بعد از ایجاد برش‌های پوستی فنجان‌ها را روی آن‌ها قرار داده و هوای درون آن‌ها را تخلیه می‌کند و اجازه نمی‌دهد فرد تحت درمان درد چندانی را تجربه کند.

ممکن است نیروی مکش ایجاد شده درون فنجان‌ها کمی آزاردهنده باشد. این نیروی مکش را می‌توان به چسبیدن یک زالو به بدن تشبیه کرد. اما یکی از فواید بادکش کمر این است که این روش درمانی زمان‌بر نیست و به سرعت به پایان می‌رسد و این احساس ناخوشایند نیز شاید در لحظه طولانی به نظر برسد اما خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید ناپدید خواهد شد.

در این مرحله بر اثر نیروی مکش حاصل از خلاء درون فنجان، قطرات خون به آرامی از بدن خارج شده و درون فنجان جمع می‌شوند. بعد از یک مدت زمان مشخصی که پزشک طب سنتی آن را تعیین می‌کند، درمانگر فنجان‌ها را برداشته و خون روی سطح پوست را تمیز می‌کند. سپس با تعدادی گیاه دارویی و چند بانداژ یک خمیر درست می‌کند و با آن زخم‌های ناشی از بادکش کمر را پانسمان می‌کند. این گیاهان دارویی استفاده شده از عفونت زخم‌های کوچک روی پوست جلوگیری می‌کنند. این گیاهان همچنین باعث ایجاد یک تسکین موقتی روی پوست و به طور کلی آرامش ذهنی فرد سلامت‌جو می‌شوند.

شما می‌توانید بانداژها را بعد از مدت زمانی که به شما اطلاع داده شده است، بردارید. کبودی‌های ناشی از برش‌ها و مکش پوست نیز طی چند روز خودبه‌خود از بین خواهند رفت و لازم نیست نگران آن‌ها باشید. معمولا لمس این کبودی‌ها بعد از درمان نیز دردناک نیست.

فواید بادکش برای کمر و تسکین دردهای مزمن؛

پزشکان طب سنتی ممکن است چند جلسۀ دیگر نیز به طور متوالی برای دریافت درمان به شما توصیه کند. برای بهره‌مندی از تمام فواید بادکش کمر شما باید جلسات توصیه‌شده را انجام دهید. شما به تدریج متوجه خواهید شد که تنش و گرفتگی ماهیچه‌های کمر و شانه‌های شما کمتر شده است و دیگر لازم نیست مدام گردن خود را ماساژ دهید یا برای تسکین درد کمر خود حرکات کششی را انجام دهید. بعد از چند جلسه درمان شما به وضوح متوجه فواید بادکش کمر و بهبود وضعیت خود خواهید بود.

اما ممکن است چند هفته بعد از اینکه اتمام جلسات بادکش درمانی دوباره کمر درد و شانه درد به سراغ فرد بیاید و دوباره عادات قبلی مانند ماساژ دادن گردن و انجام حرکات کششی در طول روز شروع شوند. در این وضعیت شما می‌توانید دوباره بادکش درمانی را از سر بگیرید.

البته توجه داشته باشید که روش‌های درمانی طب سنتی نیز مانند دیگر درمان‌ها هزینه‌بر هستند. بنابراین بهتر است هزینۀ دریافت این خدمات را نیز در نظر داشته باشید. همانطور که گفته شد، برای بهره‌مندی از تمام فواید بادکش کمر تنها به یک جلسه درمان نمی‌توان اکتفا کرد و باید تمام طول درمان را گذراند و حتی با این وجود نیز ممکن است بعد از مدتی (مخصوصا در صورت ادامۀ انجام سبک زندگی غلطی که منجر به کمر درد و شانه درد می‌شوند) درد شما دوباره برگردد.

شما برای گرفتن بهترین نتیجه از بادکش کمر می‌توانید روی وضعیت بدن و نشستن خود کار کنید و هربار که احساس کردید کمرتان خمیده شده است، کمر خود را صاف کنید و درست بنشینید. شما همچنین می‌توانید از کمربندهای مخصوص اصلاح وضعیت بدن در هنگام نشستن نیز استفاده کنید. این کمربندها شانه‌های شما را به سمت عقب و کمرتان را به سمت جلو سوق می‌دهند و به این ترتیب وضعیت نشستن شما را اصلاح می‌کنند. شما می‌توانید در کنار بادکش درمانی از کمربندهای مخصوص نیز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را شاهد باشید.

بادکش درمانی برای کسانی که به تسکین موقت و فوری نیاز دارند، احتمالا یکی از بهترین روش‌های ممکن است. اما گاهی اوقات برای درمان کمر درد لازم نیست حتما از همان ابتدا به روش‌هایی مانند بادکش درمانی روی بیاورید. شما می‌توانید از سبک زندگی خود شروع کنید و سعی کنید وضعیت نشستن خود را تغییر دهید و صاف بنشینید. عادت به صاف نشستن درد کمر شما را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

فواید بادکش کمر
شما برای گرفتن بهترین نتیجه از بادکش کمر می‌توانید روی وضعیت بدن و نشستن خود کار کنید و هربار که احساس کردید کمرتان خمیده شده است، کمر خود را صاف کنید و درست بنشینید.

 

فواید بادکش برای کمر و کلینیک طب سنتی دکتر سریتا؛

همانظور که اشاره شد، بادکش درمانی در کنار سبک زندگی سالم، نقش قابل توجهی در کاهش دردهای کمر خواهد داشت. برای بهره‌مندی از فواید بادکش برای کمر ، مشاوره با پزشک متخصص طب سنتی و رزرو نوبت آنلاین یا ویزیت حضوری با متخصصان طب سنتی به وب‎سایت کلینیک طب سنتی دکتر سریتا مراجعه کنید و یا با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.

منبع: self.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست