فواید حجامت برای مردان

فواید حجامت برای مردان چیست؟ نعوظ یکی از بهترین شاخص‌ها برای سلامت کلی مردان است. زیرا اختلال عدم نعوظ به گردش خون، عملکرد غدد، شرایط هورمون‌ها، سلامت قلب و غیره می‌شود.

مردان معمولا سطح استرس بالاتری دارند. آنها همچنین بیشتر از زنان غذای ناسالم می‌خورند، بنابراین در معرض خطر بیشتری برای پیری زودرس دارند. جای تعجب نیست که سن امید به زندگی در مردان در مقایسه با زنان پایین‌تر است. حجامت رگ‌های بدن را باز می‌کند، خون در گردش را با جریان خون تازه و مملو از مواد مغذی جایگزین می‌کند که منجر به نعوظ بهتر، محافظت از پروستات به ویژه پس از 40 سالگی و افزایش میل جنسی می‌شود.

فشار خون بالا به دیواره‌ی شریان‌های خونی آسیب می‌رساند و باعث سفت شدن و باریک شدن آنها می‌شود. همین مسأله گردش جریان خون به آلت تناسلی را کاهش می‌دهد و تغییرات ساختاری قابل توجه در عروق خونی آلت تناسلی که عموما ناشی از فشار خون طولانی مدت هستند، منجر به اختلال نعوظ می‌شود.

هر رژیم غذایی که باعث چاقی و مقاومت به انسولین شود، تستوسترون را کاهش می‌دهد. زیرا سلول‌های چربی مانند یک اسفنج عمل می‌کنند و تستوسترون را به خود جذب می‌کنند. تعداد مردانی که تستوسترون پایین تشخیص داده شده است در چند سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است که منجر به افزایش تعداد مردانی که شده که به درمان‌های ناباروری نیاز دارند.

اگر چه درمان با هورمون تستوسترون، حال به صورت تزریق، ژل یا اسپری، تراکم استخوان، توده عضلانی و میل جنسی را افزایش می‌دهد و باعث کاهش کم خونی و خستگی می‌شود اما با این حال، طبق گفته‌ی سازمان غذا و داروی امریکا، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دوز بالای تستوسترون درمانی می‌تواند عوارض جدی برای مردان داشته باشد.

عوارضی جدی و بعضا مهلک مثل لخته شدن خون، تجمع پلاکت‌ها در شریان‌ها، حمله قلبی، افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون، ضخیم‌تر شدن رگ‌ها و سکته‌ی مغزی. بنا به همین دلایل توصیه می‌شود تا برای درمان اختلال عدم نعوظ به جای تستوسترون درمانی سراغ درمان‌های طب سنتی مثل حجامت برویم که عوارض جانبی کم‏‎تری دارند.

فواید حجامت برای مردان
تستوسترون درمانی می‌تواند عوارض جدی برای مردان داشته باشد. عوارضی مثل لخته شدن خون، تجمع پلاکت‌ها در شریان‌ها، حمله قلبی و سکته‌ی مغزی. به همین دلایل استفاده از حجامت به جای تستوسترون درمانی توصیه می‌شود.

فواید حجامت برای مردان و درمان اختلال عدم نعوظ؛

هنگام مواجهه با مشکل عدم نعوظ، راه حل همیشه تزریق تستوسترون نیست. تزریق تستوسترون می‌تواند شانس ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. لخته شدن خون، نوسانات خلقی، ریزش مو، بیخوابی، ناباروری، مشکلات قلبی عروقی، اختلالات خواب و افزایش گلبول‌های قرمز خون از دیگر عوارض این نوع درمان هستند.

از طرف دیگر برخی از مردان با وجود داشتن تستوسترون طبیعی دچار اختلال نعوظ هستند و  مردانی نیز وجود دارند که تستوسترون پایینی دارند اما اختلال نعوظ ندارند؟ پس پاسخ این مشکل فقط در تستوسترون درمانی خلاصه نمی‌شود.

راهکارهایی وجود دارد که می‌توان برای رفع اختلال نعوظ بدون وابستگی به تزریق تستوسترون اقدام کرد. گاز نیتریک اکسید که با جریان خون در بدن حرکت می‌کند، نقش مهمی در نعوظ و نعوظ پایدار دارد. در سن 40 سالگی، تولید گاز نیتریک اکسید به نصف کاهش یافت.

این گاز همچنین تولید «هورمون استرس» کورتیزول را تنظیم می‌کند. وقتی سطح کورتیزول در بدن ما بالاست. باعث ایجاد اضطراب می‌شود و از تولید تستوسترون جلوگیری می‌کند. بنابراین، درمی‌یابیم که برای درمان اختلال نعوظ نیاز به کاهش استرس و افزایش جریان خون داریم. علاوه بر این، گاز نیتریک اکسید به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند که با دیابت مرتبط است.

سطوح بالای گلوکز و انسولین به سلول‎های درون‌رگی ما آسیب می‌رساند. این امر بر ارتباط قوی بین دیابت و اختلال نعوظ تأکید می‌کند. این موضوع بیانگر این است که چرا مردان دیابتی بیشتر با اختلال نعوظ دست و پنجه نرم می‌کنند.

فواید حجامت برای مردان و درمان‌های طبیعی سطح پایین تستوسترون؛

به طور خلاصه، برای درمان اختلال عدم نعوظ با طب سنتی می‌توانید:

  • روی و ویتامین دی را به غذای خود اضافه کنید.
  • ورزش کنید.
  • گوشت قرمز و تخم مرغ را در حد اعتدال مصرف کنید.
  •  به اندازه کافی بخوابید.
  • قند را کاهش دهید.
  • حجامت کنید.

فواید حجامت برای مردان چگونه اختلال نعوظ را برطرف می‌کند؟

1- تأثیر حجامت از نظر علمی برای بهبود جریان خون ثابت شده است. عملکرد سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد. اکسیژن و مواد مغذی را به اندام‌های مختلف بدن می‌رساند.

2 – حجامت باعث آزادسازی طبیعی کورتیزول و کاهش تولید پروستاگلاندین (واسطه درد و التهاب) می‌شود.

3 – حجامت باعث کاهش پروستاتیت (التهاب پروستات) می‌شود که عامل اصلی اختلالات جنسی و انزالی است.

4 – حجامت کلسترول بد را کاهش می‌دهد. ال دی ال عامل اصلی انقباض عروق و آترواسکلروز است.

5 – حجامت تولید گاز نیتریک اکسید را در سلول‌ها بهبود می‌بخشد.

6 – حجامت یک رقیق‌کننده مؤثر برای خون است.

7 – حجامت با ترشح دوپامین، اندورفین، خلق و خوی خوب را تقویت می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد.

8 – حجامت باعث تحریک و تنظیم عملکرد غده هیپوفیز و غده فوق کلیوی می‌شود و از این طریق بر عملکرد بهتر اندام‌های جنسی مردان تأثیر می‌گذارد.

9 – حجامت فشار خون و سطح قند خون ناشتا را کاهش می‌دهد، عواملی که زمینه‌ساز سطح پایین تستوسترون در بدن است.

فواید حجامت برای مردان ورزشکار

مردان ورزشکار تمرینات سختی را برای تقویت عضلات انجام می‌دهند. این منجر به درد عضلانی و اسپاسم می‌شود که ممکن است با تجمع اسید لاکتیک همراه باشد. بدن شما می تواند این اسید لاکتیک را بدون استفاده از اکسیژن به انرژی تبدیل کند. اما این لاکتات یا اسید لاکتیک می‌تواند سریعتر از توانایی بدن شما برای سوزاندن آن در جریان خون شما جمع شود. به همین دلیل است که ورزشکاران برای کاهش احساس سوزش در عضلات، گرفتگی و حالت تهوع، ضعف و احساس خستگی به حجامت متوسل می شوند.

فواید حجامت برای مردان
ورزشکاران برای کاهش احساس سوزش در عضلات، گرفتگی و حالت تهوع، ضعف و احساس خستگی به حجامت متوسل می شوند.

فواید حجامت برای مردان در رفع طاسی سر؛

طاسی یک نگرانی رایج برای بسیاری است. پاسخ کوتاه این است: فولیکول‌های مرده نمی‌توانند، دوباره زنده شوند. پس به هر ادعایی اعتماد نکنید. با این حال، حجامت در برخی موارد می تواند تا زمانی که کاملا موهایتان را از دست نداده‌اید، کم پشتی مو را کاهش دهد و حتی آن را معکوس کند. حجامت با بهبود گردش خون، باز کردن فولیکول‌های بسته و باز کردن انسداد ریشه مو، مواد مورد نیاز خوبی را برای فولیکول‌های ضعیف فراهم می‌کند.

فواید حجامت برای مردان و سایت طب سنتی دکتر سریتا؛

سایت طب سنتی دکتر سریتا زیر نظر پزشکان طب سنتی و متخصصان مرد با شماره تماس‌های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید و یا با مراجعه به وب‏سایت سایت برای رزرو نوبت حضوری یا آنلاین ویزیت اقدام کنید.

منبع: hijamarelief.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست