ماساژ و بادکش در منزل

ماساژ و بادکش در منزل هم فواید درمانی هم آرامش‌بخشی فراوانی دارد. هر دو این روش‌ها از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی در طب سنتی به حساب می‌آیند که سال‌هاست مردم جهان از خواص سلامتی‌بخش و درمانی آنها استفاده می‌کنند. امکان استفاده از خدمات ماساژ و بادکش در منزل کار را برای دوستداران این راه‌کارهای اعمال یداوی بسیار ساده کرده است. در این مقاله ضمن بررسی تاریخچه، فواید ماساژ و بادکش در منزل را تشریح خواهیم کرد.

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی یکی از 4 درمان موجود در طب سنتی چینی است که از آسیای شرقی برگرفته شده و شامل طب سوزنی، چی گونگ، داروهای گیاهی و ماساژ درمانی است.

این روش آرامش‌بخش و درمانی در ایران هم سابقه طولانی دارد و از صدها سال پیش با عنوان دلک و غمز استفاده می‌شده است. دلک و غمز همان ماساژ یا فشار دادن نقاط به خصوصی از بدن به صورت همزمان است. این کار باعث درمان بسیاری از مشکلات و گرفتگی‌ها می‌شود.

دلک در لغت به معنای ماساژ دادن و غمز به معنای رگ‌گیری است. دلک و غمز از روش‌های شناخته شده طب سنتی ایرانی است که هیچ عارضه‌ای برای بدن نداشته و بر کل بدن تاثیر مثبتی به جای می‌گذارد.

ماساژ و بادکش در منزل
از جمله خدماتی که متخصصان سایت طب سنتی دکتر سریتا در کنار خدمات درمانی انجام می‌دهند ماساژ سنگ داغ است.

 

فواید ماساژ و بادکش در منزل چیست؟

ماساژ درمانی فواید بسیاری برای بدن دارد از جمله: تسریع انتقال مایع درون‌بافتی به عروق لنفی، بهبود گردش خون و خارج‌کردن، پراکندن رسوبات و سموم از شریان‌ها، تحریک و بازتوانی رشته‌های عصبی، رفع التهابات عصب سیاتیک در پا و ستون فقرات، رفع اسپاسم‌های عصبی و حرکتی، جلوگیری از رخوت و سستی ماهیچه‌ها، تحریک و تقویت توان جسمی، اصلاح مزاج‌های چهارگانه و…

در حین فرایند ماساژ درمانی مجموعه‌ای از مشت‌ومال‎ها و فشارها به صورت کنترل شده بر بافت نرم بدن اعمال می‌شود. این کار باعث کمک به تسریع روند درمان می‌شود.

ماساژ و بادکش در منزل توسط چه کسی انجام می‌شود؟

ماساژ و بادکش دو راه درمانی از زیر مجموعه‌های اعمال یداوی است که امری تخصصی محسوب شده و باید توسط فرد آموزش دیده انجام شود. ماساژ توسط متخصص ماساژ درمانی و بادکش توسط متخصص طب سنتی که برای انجام بادکش آموزش دیده باشد، انجام می‌شود. بعضی افراد در هر دو زمینه تخصص دارند.

ماساژ و بادکش در منزل بسته به جنسیت سلامت‌جو توسط خانم و یا آقای متخصص طب سنتی انجام می‌شود.

ماساژ و بادکش در منزل
ماساژ توسط متخصص ماساژ درمانی و بادکش توسط متخصص طب سنتی که برای بادکش آموزش دیده باشد انجام می‌شود. بعضی افراد در هر دو زمینه تخصص دارند.

هدف از ماساژ و بادکش در منزل چیست؟

با توجه به این‌که هم ماساژ و هم بادکش به جز خواص آرامش‌بخش، خواص درمانی فراوانی‌ هم دارند در بسیاری از مواقع پزشک متخصص طب سنتی برای درمان بعضی از بیماری‌ها این راه‌ها را توصیه و تجویز می‌کند.

ماساژ درمان‌گر پس از بررسی شرایط بیمار و نیازهای ایشان، با هدف و برنامه‌ریزی شده فشارهایی را بر روی سیستم ماهیچه‌ای و اسکلتی وارد می‌کند. بعد از انجام ماساژ نیز، درمان‌گر تمریناتی را به سلامت‌جو می‌دهد تا در جهت تقویت عضلات و کامل کردن دوره درمانی از آن‌ها استفاده کند.

مجموعه این فعالیت‌ها باعث می‌شود گردش خون در بدن بهبود یابد که این مسئله در نهایت منجر می‌شود، تنش‌ها و گرفتگی‌های عضلات که در اثر فعالیت‌های سنگین ورزشی یا فعالیت شدید روزانه به وجود می‌آید، کاهش یابد.

ماساژ و بادکش در منزل چه محدودیت‌هایی دارد؟

بعضی از افراد نمی‌توانند از خدمات ماساژ و بادکش در منزل استفاده کنند. این افراد شامل گروه‌های زیر می‌شود:

  • افرادی که کمبود پلاکت خون و مشکلات خون‌ریزی دارند و از داروهای رقیق کننده استفاده می‌کنند.
  • افرادی که به تازگی عمل جراحی داشته‌اند یا در قسمتی از بدن لختگی یا پارگی دارند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های مسری و عفونی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های حاد و نیازمند به کمک‌های اولیه
  • افرادی که فشار خون ناپایداری دارند
  • افرادی با تب بالا و خطرناک

کسانی که به سرطان مبتلا هستند بهتر است قبل از انجام ماساژ درمانی با پزشک خود مشورت کند. این افراد همچنین باید قبل از شروع فرایند ماساژ، درمانگر را مطلع کنند تا از فشار مستقیم بر روی تومورها خودداری شود.

خانم‌های باردار هم بهتر است قبل از انجام ماساژ با پزشک طب سنتی مشورت کنند و با توصیه ایشان دست به انجام این عمل بزنند. ماساژ درمانی در بهبود سلامت فیزیکی و روانی خانم‌ها نقش مهمی دارد.

سایت طب سنتی دکتر سریتا آماده ارائه مشاوره و پاسخ‌گویی به سوالات سلامت‌جویان است. همچنین متقاضیان محترم خدمات ماساژ و بادکش در منزل می‌توانند نوبت خود را رزرو کنند و از این خدمات که توسط بهترین پزشکان و متخصصان طب سنتی در منزل ارائه می‌شود، بهره ببرند.

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست