کجا فصد خون کنیم

کجا فصد خون کنیم ؟خدمات سلامت به سمت شخصی شدن، در دسترس بودن و راحت‌تر شدن حرکت می‌کند. از افزایش درخواست برای انجام خدمات پزشکی در منزل گرفته تا  سایت‌های رزرو ویزیت آنلاین برای بیماران و حتی اپلیکیشن‌های موبایل برای دست‌یابی به سبک زندگی سالم. افراد امروزه علاقه دارند کنترل بیشتری روی کمیت و کیفیت دریافت خدمات درمانی خود داشته باشند.

برای انجام فصد خون، می‌توانید به مراکز زیر مراجعه کنید:

مراکز طب سنتی: 

در بسیاری از شهرهای ایران، مراکز طب سنتی وجود دارند که توسط پزشکان متخصص طب سنتی اداره می‌شوند. این مراکز می‌توانند فصد خون را به طور صحیح و اصولی انجام دهند.

درمانگاه‌های تخصصی:

برخی از درمانگاه‌های تخصصی نیز خدمات فصد خون را ارائه می‌دهند. این درمانگاه‌ها معمولاً توسط پزشکان متخصص طب ایرانی و یا پزشکان عمومی که در زمینه فصد خون آموزش دیده‌اند، اداره می‌شوند.

مطب پزشکان: 

برخی از پزشکان متخصص طب ایرانی و یا پزشکان عمومی که در زمینه فصد خون آموزش دیده‌اند، در مطب خود این عمل را انجام می‌دهند.

فصد خون در منزل:

دسترسی به مزایای درمانی فصد خون در منزل از این جهت که به مشکل کجا فصد خون کنیم برای بسیاری از علاقه‌مندان به این روش درمانی، پاسخ می‌دهد راه‌کار مناسب و پرطرفداری به حساب می‌آید.

قبل از اینکه به چرایی علاقه بیماران به فصد خون در منزل بپردازیم، چیستی این عمل و انجام فصد خون در منزل را بررسی خواهیم کرد.

فست خون یا فسد یا فصد ؟

بسیار دیده شده که مخاطبین طب سنتی به اشتباه در بیان یا در جست‎وجوهای اینترنتی خود از فست خون یا فسد خون استفاده می‌کنند که با توجه به این که فصد خون به معنی رگ زدن یا خون گرفتن از ورید است، فصد خون کلمه صحیح برای این روش درمانی است.

کجا فصد خون کنیم
فصد خون به معنی رگ زدن یا خون گرفتن از ورید است، که کلمه صحیح برای این روش درمانی است.

فصد خون در منزل چیست؟

هنگام پاسخ به پرسش کجا فصد خون کنیم باید توجه داشته باشیم که فصد خون طبق دستور وزارت بهداشت صرفا می‌تواند توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود. فصد خون در منزل بیمار نیز توسط پزشک متخصصی انجام می‌شود که در کلینیک نیز به انجام این روش مشغول است. یکی از محاسن فصد خون در منزل، قابل دسترس کردن این روش درمانی برای افراد زیادی در کشور است. بیماران می‌توانند انجام فصد خون را با هماهنگی و تجویز دکتر فصد خون خود در منزل انجام دهند.

7 دلیلی که بیماران انجام فصد خون در منزل را ترجیح می‌دهند:

1- راحتی

زندگی ماشینی و پرمشغله امروزی، وقتی برای پرداختن به سلامت افراد باقی نگذاشته است و پاسخگویی به پرسش کجا فصد خون کنیم را به مسئله‌ی اساسی تبدیل کرده است. فصد خون در منزل پیشنهاد بسیار مناسبی برای گنجاندن این روش درمانی طب سنتی در برنامه افراد با مشغله‌های مختلف برای دستیابی به سبک زندگی سالم است. دیگر نیاز به صرف زمان زیاد برای رفت و آمد به یک مرکز پزشکی یا معطل ماندن در مطب پزشکان نیست. این مسئله به افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند از خانه خارج شوند یا در حمل و نقل با مشکل رو به رو هستند و برای پاسخگویی به پرسش کجا فصد خون کنیم با مشکلاتی مواجه هستند، کمک زیادی کرده است.

2- امنیت

بعضی از کلینیک‌های پزشکی به خصوص برای افراد مسن یا بیماران مبتلا به مشکل نقص ایمنی، خطرناکند. چرا که ممکن است تجمع بیماران در محیط بیمارستان برای افراد یاد شده خطر آفرین باشد.

با فراهم شدن امکان فصد خون در منزل افراد می‌توانند با امنیت و بدون به خطر انداختن سلامتی، فصد خون را در منزل خود انجام دهند.

کجا فصد خون کنیم
کجا فصد خون کنیم ؟ با فراهم شدن امکان فصد خون در منزل افراد می‌توانند با امنیت و بدون به خطر انداختن سلامتی، فصد خون را در منزل انجام دهند.

3- قیمت فصد خون در منزل

گران بودن خدمات پزشکی بر کسی پوشیده نیست و طیفی از قیمت‌های مختلف را شامل می‌شود اما خدمات فصد خون در منزل با توجه به مزیت‌های بسیاری که دارد تفاوت هزینه آنچنانی با ارائه این خدمات در کلینیک ندارد، مخاطبین می‌توانند این خدمات را تنها با پرداخت هزینه‌ای که باتوجه به دوری یا نزدیکی مسیر، به تعرفه‌های انجام این عمل در کلینیک اضافه می‌شود، توسط پزشک متخصص دریافت کنند.

4- راحتی انجام فصد خون در خانه

برای حضور در کلینیک شما باید آماده شوید، در ترافیک بمانید، در اتاق انتظار منتظر بنشینید تا نوبتتان شود، اما فصد خون در خانه این مزیت را دارد که شما می‌توانید بدون مشکلات بالا در منزل منتظر پزشکان متخصص فصد خون بمانید. این یک موقعیت مخصوص است که فقط انجام فصد خون در منزل می‌تواند فراهم کند.

اغلب بیماران با خاطری آسوده از فصد خون در منزل استقبال می‌کنند چرا که امکان انتخاب مکان دریافت خدمات بهداشتی را دارند.

‍5- محرمانگی

حفظ محرمانگی از مسائلی است که برای بیماران بسیار اهمیت دارد، صرف نظر از این که چه وضعیت پزشکی برای بیمار وجود دارد یا اینکه به چه دلیلی علاقه‌مند به انجام فصد خون یا سرم زدن می‌باشد، حفظ محرمانگی و حریم خصوصی در زمانی که مسائل مربوط به سلامتی را بررسی می‌کنید و یا خدمات درمانی دریافت می‌کنید اهمیت بسیاری دارد.

هنگام پاسخگوی به سؤال کجا فصد خون کنیم باید توجه داشته باشیم فصد خون در خانه با امکان عدم حضور در مطب پزشک و کلینیک طب سنتی یک لایه امنیتی جدید از حفظ محرمانگی را برای بیمار ایجاد می‌کند.

6- سرعت و اثرگذاری انجام فصد خون

وقتی که شما قصد انجام خون در کلینیک را دارید گاهی ممکن است تا 1 ساعت معطل بمانید اما در انجام فصد خون در منزل این انتظار وجود ندارد و به محض حضور متخصص در منزل شما، ارائه خدمات درمانی و فصد خون آغاز می‌شود.

7- به دست آمدن نتیجه دلخواه و مطلوب

بسیاری از افرادی که بنابر شرایط نیاز به انجام پیوسته فصد خون دارند می‌دانند انجام تخصصی فصد زیر نظر پزشک متخصص از چه میزان اهمیتی برخوردار است، چرا که اگر این عمل زیر نظر افرادی انجام شود که از تخصص کافی بهرمند نیستند، می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

بنابراین مهم است که اگر قصد انجام فصد خون در منزل را دارید این کار را زیر نظر متخصصین با تجربه انجام دهید.

فصد خون در منزل در تهران

کجا فصد خون کنیم ؟ دلایل فراوانی برای انجام فصد خون در منزل وجود دارد و این دلایل باعث می‌شود بعد از تشخیص پزشک مبنی بر لزوم انجام فصد خون، تصمیم به انجام این عمل در منزل بگیرید، کلینیک طب سنتی دکتر سریتا با ایجاد امکان انجام فصد خون در شمال، غرب و دیگر نقاط تهران این موقعیت را برای مخاطبین محترم فراهم کرده که ضمن ماندن در منزل خدمات فصد خون را دریافت کنند. علاقمندان محترم می‌توانند جهت دریافت نوبت از طریق وب‌سایت و یا تلفن‌های تماس مجموعه اقدام کنند و پس از دریافت تاییدیه رزرو و انتخاب روز و ساعت انجام فصد، در خانه منتظر حضور  متخصص حرفه‌ای و با تجربه بمانند.

دکتر فصد خون

دکتر فصد خون شاید در نگاه اول، ترکیب غریبی به نظر برسد و احتمالا این پرسش مطرح شود که مگر دکتر حجامت، زالو درمانی یا بادکش درمانی وجود دارد که نیازمند نقشی به نام دکتر فصد خون باشیم؟

اضافه شدن پیشوند دکتر به ابتدای عبارت فصد خون بدین خاطر است که این عمل یداوی به دلیل اهمیتی که در سلامت فرد ایفا می‌کند، حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شود و به همین دلیل نیز دکتر فصد خون در واقع همان پزشک متخصصی است که رگ مورد نیاز برای خون‌گیری را مشخص می‌کند و عمل فصد را انجام می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با پیشنه‌ی تاریخی نقش دکتر فصد خون در طب ایرانی و سنتی، باید به چندین قرن قبل بازگردیم و وظایف طبیبان به طور عام و دکتر فصد خون به طور خاص را در دوره‌ی صفویه بررسی کنیم.

در دوران صفوی، حکیمان طب سنتی به دو دسته تقسیم می‌شدند: گروهی که پزشک طب سنتی بودند و با علم آموزی و بعد از سال‌ها مطالعه و تلاش طبابت خود را شروع کرده بودند و گروهی دیگر طبیبانی بودند که این حرفه را به شکل تجربی آموخته بودند و زیاد مهارت نداشتند.

گروه دوم گاهی‌اوقات از توهمات و خرافات و اعتقادهای بی‌پایه ‌و اساس و حتی بعضی به ادعای خود از جادو برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند. این افراد معمولا به شهرهایی می‌رفتند که پزشکان طب سنتی کمتری داشت و در آنجا با عطاری‌ها و داروخانه‌ها داد و ستد می‌کردند. آن‌ها از عطاری‌ها می‌خواستند تا داروهای اختصاصی آنها را بسازند و بفروشند و به این ترتیب کم کم شهرت پیدا می‌کردند و حتی ممکن بود بعضی افراد برای شاگردی نیز به آن‌ها مراجعه کنند.

این نوع طبیبان طب سنتی که برای تبلیغ پیشوند استادی را نیز به نام خود اضافه می‌کردند ترفندهای خود را به تعدادی شاگرد آموزش می‌دادند و سپس به وسیلۀ این شاگردان نام خود را بر سر زبان‌ها می‌انداختند و از این طریق نیز بیماران بیشتری را به دام می‌انداختند.

در این دوران، بیمار اگر خوش اقبال بود و با دکتر فصد خون دارای تحصیلات علمی مواجه می ‎شد، بیماری و دردش درمان می‌شد و از مهلکه جان سالم به در می‌برد. اما اگر ستاره‌ی اقبالش افول کرده بود، در دام شیادان استادنمایی می‌افتاد که خود را دکتر فصد خون جا زده بودند و هیچ بعید نبود جانش را نیز از دست بدهد.

دکتر فصد خون تهران

در تهران دکترهای متعددی کار فصد خون را انجام می دهند اما اینکه کدام دکتر در این زمینه دارای تخصص است و از همه مهتر در چه مرکز و کلینیکی کار فصد خون را انجام می دهد نیز بسیار حائز اهمیت است پیشنهاد می کنیم مقاله کلینیک فصد خون در تهران را بخوانید تا اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کنید.

دکتر متخصص فصد خون

چندین دکتر متخصص فصدخون در ایران هستند که کار فصد خون را به صورت تخصصی انجام می دهند، اما باید نکاتی که باید در نظر داشته باشید را در اینجا یادآوری می نماییم: قبل از فصد خون حتماً با پزشک خود مشورت کنید. مطمئن شوید که دکتر متخصص فصد خون مورد نظر شما دارای مجوز و معتبر است. از پرسیدن سؤالات خود در مورد فصد خون و عوارض احتمالی آن نترسید. در اینجا چند سؤال وجود دارد که می توانید از پزشک خود بپرسید:

آیا فصد خون برای من مناسب است؟

چه عوارضی ممکن است بعد از فصد خون داشته باشم؟

بعد از فصد خون چه مراقبت هایی باید انجام دهم؟

دکتر فصد خون و مجوزهای تاریخی

در دوران صفوی هیچ مجوز و تاییدیه پزشکی طب سنتی وجود نداشت، به همین دلیل هر کسی می‌توانست ادعای طبابت در طب ایرانی و سنتی داشته باشد و در این حوزه‌ی درمانی مشغول شود، خود را به تعبیر امروزی، دکتر فصد خون جا بزند و با ترفندها و حقه‌های مختلف به بهای بازی با جان دیگران، پولی به جیب بزند.

به عبارتی می‌توان گفت که در زمان صفوی علوم پزشکی صرفا در دست پزشک‌های آموزش‌دیده‎ای نبود که بتوان از آن‎ها به عنوان دکتر فصد خون هم نام برد و افراد زیادی تنها با تکیه بر تجربۀ خود به درمان بیمارها می‌پرداختند.

دکتر فصد خون از دلاکی تا خاصه‌تراشی؛

در زمان صفویان بعضی افراد بودند که مردم آنها را در دستۀ طبیبان قرار می‌دادند، اما حرفه‌ی این افراد از نگاه انسان‌های امروزی هیچ ارتباطی با پزشکی نداشت. به عنوان مثال می‌توان دلاک‌ها (سلمانی‌ها) را نام برد.

دلاک‌ها که در اصل شغل دیگری داشتند، گاهی‌اوقات به جراحی‌های کوچکی که به هیچ‌وجه در حوزۀ تخصصی آنها نبود دست می‌زدند. در واقع دلاک‌ها علاوه بر اصلاح سر و صورت، جراحی‌های کوچکی مانند خون‌گیری با انجام فصد (رگ زدن) و حجامت را نیز انجام می‌دادند.

در دوران صفوی، در دربار شاه جایگاهی به نام «خاصه تراش» وجود داشت. خاصه تراش سلمان شاه بود که علاوه بر اصلاح سر و صورت شاه، وظایفی همچون گرفتن خون از شاه را نیز برعهده داشت. دلاک‌ها ممکن بود حتی به درمان لثه و دندان هم بپردازند.

جالب است که حتی در آن دوران ممکن بود پادشاهان نیز به جای طبیب یا دکتر فصد خون ماهر در دام دلاک و خاصه‌تراشی بیفتند که دانش چندانی در حوزه‎ی طبابت و انجام اعمال یداوی نداشتند.

پولاک مورخ مشهور در مورد این «جراحان» می‌گوید:

« اینان از حکیم‌ها هم نادان‌تر و بی سوادترند… منزلت اجتماعی یک جراح بیش از احترام یک دلاک نیست.»

بنابراین باید توجه داشت که استنباط عامه مردم از حرفه جراحی و دکتر فصد خون در گذشته با امروز فرق زیادی داشت و در زمان صفویه علم پزشکی تنها در دست پزشکان آموزش‌دیده و تحصیل‌کرده نبود و افرادی دیگر نیز تنها با تکیه بر تجربه‌های محدود یا خرافات و اعتقادات بی‌پایه و اساس در درمان‌گری و طبابت دخالت می‌کردند و جان دیگران را به خطر می‌انداختند.

تعداد و شهرت این افراد به خصوص در دوران صفویه بسیار گسترش پیدا کرد و حتی بعضی از آنها، مانند خاصه تراش، در دربار صفویه به جایگاه و نفوذ بسیار بالایی رسیدند. اما حداقل در این دوران پزشکانی نیز وجود داشت که در علم طبابت تحصیل کرده بودند و بر اساس علم و دانش پزشکی دست به درمان بیمارها می‌زدند. این پزشکان بعد از اتمام تحصیلات خود تنها با مجوز و تاییدیه یک جراح مشهور و خبرۀ دیگر اجازه داشتند، دست به درمان (مخصوصا انجام جراحی) بزنند.

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست