حجامت برای فشار خون بالا

حجامت برای فشار خون بالا خوب است یا بد؟ شاید این پرسش طیف وسیعی از علاقه‌مندان به درمان با طب سنتی باشد که قصد دارند تا از فواید حجامت برای فشار خون بالا بهره‎مند شوند و در صورت امکان مشکل فشار خون بالای خود را با انجام حجامت در منزل یا مرکز طب سنتی درمان کنند.

حجامت برای فشار خون بالا و گاز نیتریک اکساید

احتمالا تعجب کنید که حجامت برای فشار خون بالا چه ربطی به گاز نیتریک اکساید پیدا می‌کند؟ اما برای فهمیدن قسمتی از ساز و کاری که در کنترل فشار خون بالا مؤثر است، باید کمی درباره‌ی گاز نیتریک اکساید بیاموزیم.

نیتریک اکساید یک ترکیب شیمیایی با فرمول N2O است. جالب است بدانید که اتفاقا این گاز آنقدر مهم است که وقتی فرید مراد و رابرت فورچگاف گاز نیتریک اکساید را کشف کردند، به دلیل یافته‌های آن‌ها در زمینه‌ی نقش نیتریک اکساید به عنوان یک مولکول پیام‌رسان در سیستم قلبی و عروقی، به صورت مشترک جایزه‌ی نوبل پزشکی در سال ۱۹۹۸ را دریافت کردند.

نقش حجامت برای فشار خون بالا را وقتی بهتر درک می‌کنیم که بدانیم به دنبال خراش‌های درمانی که به وسیله‌ی حجامت روی پوست ایجاد می‌شود، گاز نیتریک اکساید از سلول‌های اندوتلیوم یا لایه‌های درون‌رگی   آزاد می‌شوند.

گاز نیتریک اکساید یک اتساع‌دهنده‌ی عروق، شل‌کننده‌ی عضلانی (مؤثر در درمان گرفتگی عضلات)، ضد لخته و کاهنده‌ی التهاب است. این گاز التهاب را کاهش می‌دهد و از سخت شدن عروق جلوگیری می‌کند زیرا NO تکثیر دیواره‌های عروق خونی و تجمع پلاکت‌ها را مهار کرده، با تقویت عضلات نقش مهمی در درمان بیماری‌های اسکلتی دارد و مقاومت عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

 این گاز همچنین در پاسخ ایمنی بدن نیز نقش دارد؛ چرا که پیام‌رسان‌های عصبی را کنترل می‌کند. فشار منفی درون لیوان، کشش در اعصاب و عضلات ایجاد می‌کند که چسبندگی‌ها و تنش‌های عصبی را کاهش ‌می‌دهد.

حجامت برای فشار خون بالا
به دلیل خراش‌های درمانی که به وسیله‌ی حجامت روی پوست ایجاد می‌شود، گاز نیتریک اکساید از سلول‌های اندوتلیوم یا لایه‌های درون‌رگی آزاد می‌شوند، به همین علت حجامت کاهنده‌ی التهاب است. 

حجامت برای فشار خون بالا و توجه به تمام عوامل تأثیرگذار

البته میزان اثربخشی حجامت برای فشار خون بالا و آزاد سازی گاز نیتریک اکساید از سلول‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید بیشتر بررسی شوند، مواردی مثل اینکه: بهترین زمان حجامت چه روزی است؟ هنگام حجامت باید، لیوان‌ها را در چه محل‌هایی قرار دهیم؟ ترتیب لیوان‌ها، قدرت فشار منفی (مکش)، مدت زمان فشار منفی، روش ایجاد برش، تعداد جلسات و غیره نیز همگی از مواردی هستند که در اثربخشی حجامت برای فشار خون بالا نقش مهمی ایفا می‌کنند.

حجامت برای فشار خون بالا و بهبود عملکرد سیستم گردش خون

تحقیقات علم پزشکی روی آناتومی بدن نشان داده‌اند که اندام‌های درونی ما از طریق اعصاب و مسیر‌های مخفی با پوست در ارتباط هستند. این یک مسیر و ارتباط دو طرفه است. در نتیجه، حجامت در نقاط مشخصی می‌تواند اندام‌های بیمار را تسکین داده، تحریک کرده یا درمان کند.

برای مثال، اثر حجامت در مورد بیمار‌های غدد درون‌ریز شناسایی شده است. به دلیل این که اندام‌های داخلی ما با پوست ارتباط دارند، گاهی ما درد، بی‌حسی یا خارش در برخی از نقاط بدن احساس می‌کنیم که در پاسخ به یک بیماری است که ما در حال تجربه‌ی آن هستیم.

در واقع در حین انجام حجامت گیرنده‌های پوست ما، یا همان گیرنده‌های مکانیکی، از طریق بهبود جریان گردش خونت و خون‎رسانی به اعضای داخلی مربوطه، به  عمل حجامت با هدف درمان مشکلات بدن پاسخ می‌دهند.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا نه تنها حجامت برای فشار خون بالا خوب است چرا که با کمک به آزادسازی گاز نیتریک اکساید عملکرد سیستم گردش خون را در بدن بهبود می‎بخشد، بلکه با تسریع و تسهیل روند خون رسانی از اندام‌های داخلی به پوست و برعکس، به تسکین دردها کمک شایانی می‌کند.

حجامت برای فشار خون بالا و سایت طب سنتی دکتر سریتا

در طب ایرانی و در زیر عنوان توصیه‌های حجامت تأکید شده است که افرادی که مزاج دموی دارند، هر سه ماه یکبار و به صورت پشت سر هم و در روزهای پانزدهم تا بیست و یکم ماه قمری، حجامت عام و حجامت ساقین را انجام دهند.

در صورتی که با مشکل فشار خون بالا مواجه‌اید برای هماهنگی رزرو نوبت ویزیت با پزشک طب سنتی و استفاده از خدمات حجامت برای فشار خون بالا در سایت
طب سنتی دکتر سریتا
با شماره‌های پایین صفحه تماس بگیرید.

منبع: hijamarelief.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست