مراکز بادکش در تهران

مراکز بادکش در تهران چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ قبل از اینکه مراکز بادکش در تهران و خدمات آن‌ها را معرفی کنیم، ابتدا لازم است بدانیم بادکش درمانی چیست، چه مزایا و فوایدی دارد و چه افرادی می‌توانند در مراکز بادکش تهران از این روش درمانی طب سنتی بهره ببرند.

مراکز بادکش در تهران و خدمات طب سنتی

بادکشی یک روش درمانی است که سال‌هاست اجرا می‌شود. برخی افراد از بادکش درمانی برای کاهش درد استفاده می‌کنند. عموما در مراکز بادکش در تهران یک درمانگر تعدادی لیوان یا فنجان شیشه‌ای را روی کمر، شکم، بازوها، پاها یا سایر قسمت‌های بدن شما قرار می‌دهد. نیروی مکش یا خلاء ایجاد شده در داخل این لیوان‌ها، پوست سلامت‌جو را به سمت بالا می‌کشد. بادکشی یکی از راهکارهای درمانی طب سنتی است که ریشه در چین و خاورمیانه دارد.

مراکز بادکش در تهران
بادکشی یک روش درمانی است که سال‌هاست اجرا می‌شود. برخی افراد از بادکش درمانی برای کاهش درد استفاده می‌کنند.

مراکز بادکش در تهران و انواع بادکش

پزشکان طب سنتی همچنان در حال بررسی چگونگی کاهش درد و علائم بیماری توسط بادکشی هستند. تحقیقات زیادی در مورد این روش درمانی سنتی وجود ندارد. نیروی مکش حاصل از بادکشی، خون بیشتری را در ناحیۀ تحت درمان جمع می‌کند. این نیروی مکش رگ‌های خونی ریز (مویرگ‌ها) زیر سطح پوست را منبسط و پاره می‌کند.

بدن شما با ناحیۀ بادکشی شده مانند یک جراحت رفتار می‌کند و در نتیجه روند طبیعی بهبودی تحریک شده و خون بیشتری به این ناحیه فرستاده می‌شود. برخی افراد بر این باورند که بادکشی منافذ پوستی را پاکسازی کرده و سموم بدن را آزاد می‌کند.

در مراکز بادکش در تهران چه افرادی بادکشی را انجام می‌دهند؟

متخصصان طب سنتی که در حوزه‌های مختلف آموزش دیده‌اند می‌توانند، در مراکز بادکش در تهران این خدمات طب سنتی را اجرا می‌کنند. از جمله:

  • متخصصان طب سوزنی
  • کایروپراکتیک‌ها
  • ماساژ درمانگران
  • پزشکان طب سنتی
  • فیزیوتراپیست‌ها
مراکز بادکش در تهران
متخصصان طب سوزنی، کایروپراکتیک‌ها، ماساژ درمانگران، از متخصصین طب سنتی هستند.

فواید بادکش درمانی در مراکز بادکش در تهران چیست؟

افراد اغلب اوقات از بادکشی برای تسکین شرایطی که باعث درد می‌شوند استفاده می‌کنند. به گفتۀ برخی‌ها، بادکش درمانی به بهبود مشکلات سلامتی مزمن (مداوم) نیز کمک می‌کند. بادکش درمانی می‌تواند علائم زیر را کاهش دهد:

  • آرتریت (التهاب مفصلی)، از جمله آرتریت روماتوئید
  • کمر درد، گردن درد، زانو درد و شانه درد
  • مشکلات تنفسی، مانند آسم
  • سندرم تونل کارپال (نشانگان مجرای مچ دستی)
  • اختلالات گوارشی، مانند بیماری رودۀ تحریک‌پذیر (IBD)
  • سردرد و میگرن
  • فشار خون بالا

در مراکز بادکش در تهران از چه نوع لیوان‌هایی استفاده می‌شود؟

در اکثر مراکز بادکش در تهران برای بادکشی از لیوان‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی استفاده می‌شود. این لیوان‌ها ممکن است از جنس دیگری نیز باشند، مانند:

  • چوب بامبو
  • سرامیک
  • فلزی
  • سیلیکون
مراکز بادکش در تهران
در اکثر مراکز بادکش در تهران برای بادکشی از لیوان‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی استفاده می‌شود.

بادکشی در مراکز بادکش در تهران چگونه انجام می‌شود؟

روش‌های مختلفی برای انجام بادکشی وجود دارد. مراحل انجام بادکشی بسته به نوع روش انتخابی کمی با یکدیگر تفاوت دارند. در هر روش درمانگر لیوان‌ها را تا چند دقیقه روی پوست شما نگه می‌دارد. در برخی از انواع درمان‌ها با بادکشی، درمانگر ممکن است برای ماساژ یا کشش بیشتر پوست، لیوان‌ها را کمی روی پوست شما حرکت دهد.

یک درمانگر بسته به نوع درمان شما تعداد لیوان‌های مورد نیاز برای بادکش درمانی را انتخاب می‌کند. بادکش درمانی به طور کلی به دو روش انجام می‌شود که عبارتند از:

  • بادکش خشک: در این روش، درمانگر معمولا یک پنبۀ آغشته به الکل را آتش زده و آن را مدت کوتاهی درون لیوان نگه می‌دارد. به این ترتیب داخل لیوان کمی گرم می‌شود. این گرمای ایجاد شده اکسیژن درون لیوان را از بین برده و یک خلاء در لیوان ایجاد می‌کند. در برخی از مراکز بادکش در تهران، درمانگر برای حذف هوای درون لیوان‌ها از یک دستگاه مکنده استفاده می‌کند. سپس لیوان بر روی پوست شما قرار می‌گیرد و نیروی خلاء ایجاد شده درون لیوان باعث می‌شود پوست شما به سمت بالا و به درون لیوان کشیده شود.
  • بادکش تَر: در این روش، درمانگر قبل از انجام بادکشی با یک سوزن یا تیغ سطح پوست شما را می‌شکافد. این عمل گاهی اوقات ممکن است بعد از بادکشی انجام شود. در حین عمل بادکشی، سموم از طریق زخم‌های ایجاد شده از بدن خارج می‌شوند.

بعد از بادکشی انتظار چه چیزی را باید داشته باشید؟

نیروی مکش ناشی از بادکشی، رگ‌های خونی ریز زیرپوستی را پاره می‌کنند و در روش بادکشی تَر نیز درمانگر زخم‌هایی سطحی را روی پوست شما ایجاد می‌کند. در نتیجه ممکن است بعد از انجام بادکش درمانی، شما شاهد کبودی‌هایی در ناحیۀ بادکشی شده باشید. نگران نباشید؛ این کبودی‌ها در عرض یک یا دو هفته از بین می‌روند.

بادکشی چه عوارض یا خطراتی به همراه دارد؟

بادکش درمانی در مراکز بادکش در تهران یک روش درمانی نسبتا کم خطر تلقی می‌شود. با این وجود فرد سلامت‌جو ممکن است عوارض زیر را تجربه کند:

  • سوختگی ناشی از گرم شدن بیش‌ازحد لیوان‌ها
  • خستگی و کوفتگی
  • سردرد
  • تنش یا درد عضلانی
  • حالت تهوع
  • عفونت‌های پوستی، خارش یا جای زخم

توجه داشته باشید در صورتی‌که بادکش درمانی را در مراکز معتبر بادکشی و زیر نظر پزشکان طب سنتی انجام دهید، احتمال وقوع عوارض احتمالی بادکش را به حداقل می‎رسانید.

بادکش درمانی برای چه افرادی مناسب نیست؟

از آنجایی که محققان در مورد اثرات بادکش بر بارداری اطلاعات کمی دارند، زنان باردار نباید این روش درمانی را دریافت کنند. همچنین در صورت ابتلا به موارد زیر نیز از دریافت بادکش خودداری کنید:

  • اختلالات خونریزی مانند بیماری هموفیلی
  • مشکلات لخته شدن خون، مانند ترومبوز ورید عمقی یا سابقۀ سکتۀ مغزی
  • بیماری‌های پوستی، از جمله اگزما و پسوریازیس
  • تشنج (صرع)
مراکز بادکش در تهران
بادکش درمانی برای مبتلایان به بیماری‌های پوستی، از جمله اگزما و پسوریازیس مناسب نیست.

بادکش درمانی تا چه اندازه می‌تواند مؤثر باشد؟

مطالعات زیادی در مورد اثربخشی بادکش درمانی وجود ندارد و محققان نیز اطلاعات زیادی در مورد چرایی و چگونگی اثربخشی بادکش درمانی ندارند. برخی معتقدند که بادکش درمانی یک اثر دارونما (پلاسیبو) ایجاد می‌کند؛ یعنی به این دلیل که افراد به تاثیر آن باور دارند، به بهبود علائم بیماری‌ها کمک می‌کند.

چه زمانی باید با پزشک یا مرکز بادکش درمانی خود تماس بگیرید؟

اگر بعد از انجام بادکش درمانی علائم زیر را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک معالج یا مرکز بادکش درمانی خود تماس بگیرید:

  • احساس سوزش در ناحیۀ بادکش
  • احساس درد شدید در ناحیۀ بادکش
  • تب
  • مشاهدۀ علائم عفونت پوستی مانند قرمزی، حساسیت یا خروج ترشحات از ناحیۀ بادکش
مراکز بادکش در تهران
در صورت مشاهده احساس سوزش در ناحیۀ بادکش، احساس درد شدید در ناحیۀ بادکش و تب بعد از بادکش درمانی باید با پزشک مشورت کرد.

سوالات متداول در مورد خدمات مراکز بادکش در تهران

من زیاد به بادکش درمانی باور ندارم. آیا این روش واقعا جواب می‌دهد؟

با وجود این که نگرانی‌هایی نسبت به بادکش درمانی وجود دارد، اما این روش درمانی را می‎توان از نظر علمی توجیه کرد. نیروی مکش درون لیوان‌ها با ایجاد یک فشار منفی باعث افزایش هیدراتاسیون و جریان خون به بافت‌های بدن و در نتیجه کاهش چسبندگی و دفع مایعات اضافی بدن می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که بادکش درمانی نباید بر روی پوست دارای زخم، عفونت، سوختگی یا التهاب فعال انجام شود. بادکش درمانی گاهی اوقات می‌تواند کبودی‌هایی روی پوست ایجاد کند که ممکن است دو هفته طول بکشد تا التیام یابند. اما مطمئن باشید که این کبودی‌ها معمولا با گذشت زمان برطرف می‌شوند و لازم نیست نگران آن‌ها باشید.

چرا باید بادکش درمانی را در مراکز بادکش در تهران انتخاب کنم؟

گاهی اوقات بادکشی را می‌توان به عنوان یک تکنیک «آرامش‌بخشی برای بافت» توصیف کرد. در طی فرآیند بادکش درمانی، درمانگر به منظور بازکردن گره‌های درون بافت، لیوان‌ها را در نواحی مختلف بدن حرکت می‌دهد. این کار باعث افزایش آزادسازی رابط‌های بین بافت‌های عصبی، فاسیا، پوست، رباط‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها می‌شود.

بادکش ماهیچه‌ها را شل می‌کند، نقاط ماشه‌ای را آزاد می‌کند، جریان لنفاوی را بهبود می‌بخشد، گردش خون موضعی را افزایش می‌دهد و چسبندگی بافت اسکار را آزاد می‌کند. گزارش شده است که از بادکش درمانی می‌توان به عنوان یک روش درمانی موثر برای چندین بیماری از جمله گردن درد مزمن، کمردرد و فیبرومیالژیا استفاده کرد.

بادکش درمانی یک عمل رایج و پرطرفدار در بین ورزشکاران است.

مراکز بادکش در تهران
بادکش درمانی یک عمل رایج و پرطرفدار در بین ورزشکاران است.

آیا می‌توانم در مراکز بادکش در تهران در کنار ماساژ، بادکش درمانی را نیز دریافت کنم؟

بادکشی فواید متعددی دارد. می‌تواند سلامت پوست شما را تقویت کند، به مشکلات تنفسی کمک کند و حتی هضم را نیز بهبود ببخشد. بادکش درمانی علاوه بر کاهش علائم بیماری‌ها، برای تسریع زمان بهبودی آسیب‌ها و بیماری‌های خاص نیز استفاده می‌شود. شما می‌توانید بادکش درمانی و ماساژ را زیر نظر یک درمانگر آموزش‌دیده به صورت ترکیبی دریافت کنید.

اگر ساکن تهران هستید و یک آسیب یا یک مشکل سلامتی زندگی شما را مختل کرده است، هرچه سریع‌تر به کلینیک طب سنتی دکتر سریتا مراجعه کنید و برای معاینه، نوبت بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بادکش درمانی، می‌توانید با کلینیک طب سنتی دکتر سریتا تماس بگیرید.

منبع: my.clevelandclinic.org و  physioworks.clinic ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست